Servicemarknadschef - Nissan Mölndal

Arbetsbeskrivning

Om rollen  
Vi söker en Servicemarknadschef till vår verkstad i Mölndal. Som Servicemarknadschef är du ansvarig för den dagliga driften av både verkstad och reservdelar på anläggningen.
Det övergripande ansvaret handlar om att skapa en effektiv och trygg verksamhet genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. En viktig del i tjänsten handlar om skapa förutsättningar för en hög kundnöjdhet.  

I rollen ingår omsättnings-, beläggnings- och resultatansvar för båda avdelningarna och att driva dessa mot uppställda mål och nyckeltal. 
Mycket fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, utveckling- och engagemang av personal och lönesättning - till att upprätta hålla en trygg och regelmässig arbetsmiljö.
Du har också ansvar för kapitaltillgångar såsom bilar, verktyg, utrustning och maskiner.  
Du gillar utmaningar och brinner för att vara med och utveckla en verksamhet. Du tar initiativ till affärer och har alltid affärsmöjligheter i åtanke. För att lyckas har du ett stort eget driv, är säljande och resultatdriven samt älskar att utveckla verksamheter i ett högt tempo.

Vår verkstad servar och är specialiserad på Nissan person- och transportbilar. Du har fullt personalansvar för en grupp kompetenta och duktiga medarbetare som består av sex mekaniker, två tjänstemän och två reservdelsmän. Du rapporterar till Platschefen på anläggningen.  

Din profil  
Du som söker skall vara motiverad av utmaningar och att driva verksamhet och vara stimulerad av en roll där du får möjlighet att utveckla och ta ansvar.
För att lyckas i rollen som Servicemarknadschef bör du ha en fordonsteknisk utbildning i grunden och flera års erfarenhet från fordonsbranschen. Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av en chefsroll och meriterande är om du också tidigare varit exempelvis verkstadschef.  
Stor vikt läggs vid din personlighet, och det är viktigt att du är intresserad av att arbeta med utveckling av såväl processer och arbetsrutiner som utveckling av dina medarbetare i teamet. Du drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla.
Du trivs i ett högt tempo och brinner för såväl nöjda kunder som nöjda medarbetare.  
Du har goda allmänna datorkunskaper och det är meriterande om Du har kunskaper i affärssystemet Kobra.  

Innehav av B-körkort är ett krav.  

Vi erbjuder  
Vi erbjuder ett spännande arbete i ett expansivt företag, goda förtjänstmöjligheter och självständigt arbete i en region med goda förutsättningar. Sysselsättningsgraden är heltid med såväl fast som prestationsbaserad lön.  
Kollektivavtal finns.

Välkommen med din ansökan!  
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 20 december 2021
  • Ansök senast: 7 januari 2022

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


10 april 2024

Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

27 mars 2024

Service Manager

Service Manager

14 mars 2024