Servicemarknadsdirektör till Svea Husbilar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Söker du en utmanande roll där du kan leda och organisera en snabbt växande organisation? Då har du en spännande möjlighet att växa tillsammans med Svea Husbilar AB som Servicemarknadsdirektör på koncernnivå.

I denna centrala befattning kommer ditt primära ansvar att omfatta och säkerställa att de befintliga tjänsterna och eftermarknadsavdelningarna uppnår sina budgetmål. Du kommer aktivt att delta i planeringen och uppdateringen av kommande årsbudgetar, samt kontinuerligt skapa och underhålla prognoser för produktion och resultatuppfyllelse inom en 12-månaders tidsram. Din roll innefattar också att säkerställa efterlevnad av alla rutiner inom Svea Academy och vårt eget internsystem, Autoavans. Vidare kommer du att sträva efter att uppnå hög kundnöjdhet.
Denna nyckelroll innebär således en övergripande hantering av ekonomiska och verksamhetsmässiga aspekter, där du kommer att agera som en central figur i att säkerställa att företagets mål och strategier implementeras och att resurser används effektivt.

Dina nyckelresultatområden (KPO) kommer att inkludera månatliga möten med den lokala ledningen, där en fast agenda granskas och rapporteras direkt till VD efter varje möte, regelbundna besök på samtliga platser varje månad, etablering och utveckling av en expertgrupp som arbetar kontinuerligt med att förbättra effektiviteten genom rutin- och processförbättringar, samt att etablera och utveckla rutiner som garanterar minst 80 % produktivitet under de kommande 12 månaderna och säkerställa minst 9 timmars fakturering per produktiv person per dag under de kommande 12 månaderna.

I denna roll kommer du också att utföra medarbetarsamtal med alla anställda inom företagets eftermarknadsavdelningar en gång per år, ansvara för anställningar och uppsägningar av planerare och/eller verkstadspersonal inom företaget, samt se till att det upprättas tydliga rutiner för att upptäcka och åtgärda fel och reklamationer i samband med reparationer och monteringar utförda av företagets eftermarknadsavdelningar. Dessutom kommer du att se till att produktionstiden alltid följer gällande praxis i företaget. Detta är din möjlighet att forma och utveckla en växande organisation.


Din Profil
För att vara framgångsrik i den här rollen behöver du ha gedigen erfarenhet från liknande befattningar. Du är en resultatorienterad och engagerad ledare med en gedigen bakgrund inom branschen och serviceområdet. Du har tidigare framgångsrikt organiserat, optimerat och strukturerat verksamheter. Du har förmågan att ständigt utmana och förbättra arbetsmetoder samtidigt som du säkerställer hög kvalitet inom eftermarknaden.

Du är en beslutsam person med en strukturerad arbetsstil och samtidigt är du flexibel nog att hantera flera mål samtidigt, även under tidspress. Att tänka kreativt och utanför ramarna är något du trivs med, och du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, oavsett om de är administrativa eller kräver deltagande i ledningsmöten.
Vi ser gärna att du som söker har följande kvalifikationer:
• Gedigen och engagerad ledarerfarenhet inom branschen.
• Motivation att vara en del av en utvecklingsresa med ansvar och möjligheter till tillväxt.
• Villighet att vara med från början för att påverka och etablera ramar och processer.


Om företaget
Svea Husbilar startade sin verksamhet 2016 och är ett renodlat förmedlingsföretag som byggt hela verksamheten kring en väl utvecklad och framgångsrik förmedlingsprocess.
Vi är mycket stolta över att under åren kunnat förädla våra processer och därmed snabbt växa till Sveriges största förmedlingsfirma. Vi förmedlar runt 700 fordon per år och omsatte under 2021 strax över 370 miljoner kronor. Vi är fortfarande inne i en expansiv fas och består i skrivande stund av fyra anläggningar och drygt 50 medarbetare. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet och vi samarbetar i team vilket skapar gemenskap och arbetsglädje. Hos oss är alla lika mycket värda oavsett avdelning, arbetsuppgifter eller befattning! Svea Husbilar ägs av Svenska Husbilsgruppen AB som är en koncern med 8 st aktiebolag.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering, har ni frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Karl Andersson på karl.andersson@autorekrytering.se eller Teo Sandahl på teo.sandahl@autorekrytering.se.

Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2024
  • Ansök senast: 31 januari 2024

Liknande jobb


10 april 2024

Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

Bilbolaget i Östersund söker Skadeverkstadschef

27 mars 2024

Service Manager

Service Manager

14 mars 2024