Servicemedarbetare till reception sökes

Servicemedarbetare till reception sökes

Arbetsbeskrivning

Med en av Nordens största akutmottagningar är akutsjukvård i centrum för vår verksamhet och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna Södersjukhusets specialitet. Södersjukhuset har även en av Sveriges största förlossningskliniker med omkring 7000 förlossningar per år. Södersjukhuset har cirka 4800 medarbetare och till sjukhuset söker ungefär 150 000 patienter för akuta besök varje år. På Södersjukhuset bedrivs även omfattande klinisk forskning och utbildning. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära, personliga patientkontakten. Vår vision; Sveriges ledande akutsjukhus.



Arbetsterapi- och fysioterapienheten (AFE), som tillhör verksamhetsområdet ortopedi, har cirka 50 medarbetare varav 11 arbetsterapeuter,  35 fysioterapeuter/sjukgymnaster, en rehabassistent och en receptionist/servicemedarbetare.

Vi arbetar i de flesta av sjukhusets områden både inom slutenvård och öppenvård. Vi är organiserade med en enhetschef och fyra gruppledare.

Jobbeskrivning: Ditt uppdrag är att sköta receptionen på vår mottagning på arbetsterapi- och fysioterapi enheten på Södersjukhuset. Vi har ca 14 000 patientbesök per år. Du kommer vara ansiktet utåt för vår mottagning. Du värnar om ett gott bemötande av patienter och personal. Arbetet innebär att ta emot alla patienter som kommer till mottagningen, boka in patienter, ta emot återbud, beställa sjukresor och registrera i nationella register. Du ansvarar också för arkivet och arkivering av enhetens dokument. Beställa material som broschyrer och onboarding material ingår i arbetet liksom ansvar för personalköket. Du jobbar i program som Take Care, EDIT och Heroma.

Din profil: Du har minst 1 års erfarenhet av liknande arbete. Du är trygg i dig själv och trivs att jobba i receptionen som servicemedarbetare. Rollen kräver socialkompetens , flexibilitet och servicekänsla. 

Personliga egenskaper: Du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du är lösningsorienterad, tar egna initiativ och gillar att arbeta självständigt och strukturerat med administrativa uppgifter. Du gillar högt tempo och att jobba parallellt med olika uppgifter. Du gillar att skapa god stämning och vara en del av teamet.

Kvalifikationer: Gymnasiekompetens
Minst 1 års erfarenhet från serviceyrke
Heroma och TakeCare kunskaper

Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

Meriter: Erfarenhet av arkivering och EDIT 

 

Ansökan: Sista ansökningsdag 31/1
Har du frågor kring tjänsten kontakta Louise Sandberg, vårdenhetschef 072 569 43 08

Facklig företrädare: Maria Nyremo Wallén, maria.nyremo.wallen@regionstockholm.se, SACO

 

 

 

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb

Sammanfattning

Liknande jobb


Office manager till GarBo

Office manager till GarBo

14 juni 2024

Mötesplatskoordinator

14 juni 2024