Serviceminded ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning en ekonomiassistent för arbete inom kundreskontra.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:
- Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

- Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta inom kundreskontra där mycket kundkontakt står i fokus. Du kommer att bli en del i en grupp av cirka 15-20 medarbetare som sitter i ett öppet kontorslandskap i nyrenoverade, fräscha lokaler på A6-området.

Du kommer till exempel att
- arbeta med bevakning av reskontra, inkassoärenden och utföra kreditkontroller

- sköta fakturering, betalningar och hämta bankfiler

- arbeta med visst underhåll av masterdata.

Detta är en spännande och utmanande möjlighet för dig som är relativt nyexaminerad från ekonomisk utbildning och som vill få möjlighet att arbeta med ekonomi och i synnerhet kundreskontra på ett stort bolag.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt viljan att utvecklas. Du har god vana av att arbeta med telefon och dator som arbetsredskap. Vidare har du goda språkkunskaper i svenska, såväl muntligen som skriftligen.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba med ekonomi som till exempel ekonomiassistent under dina studier eller om du har erfarenhet från något serviceyrke med fokus på kundhantering. Det är även meriterande med kunskaper i SAP, då det är affärssystemet som vår kund arbetar i.

Som person är du positiv och nyfiken och är inte rädd för att vara pådrivande. Du är serviceminded och duktig på att bemöta människor, samtidigt som du har skinn på näsan. Du trivs med att arbeta i team och ser detta som en bra möjlighet att få utvecklas men också att få vara med och utveckla.

Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail lin03@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Nu kan du också söka jobbet via mobilen eller surfplattan.

START: Omgående.

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid, cirka 6 månader.

UPPSKATTAD ARBETSTID: 8-16.30 med möjlighet till flex.

PLATS: Jönköping.

URVAL: Sker löpande.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Sandra Bohlin
0736-44 85 55 013-470 9606
Rekryteringskonsult Cathrin Eklund Lövstedt
013-244109 0736-448506
Rebecca Berg

Karolina Knutsson

Consultant Manager Anna Fransson
013-474 5178
Konsultchef Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Consultant Manager Kristina Hammarlund
013-24 41 40
Cathrin E.Lövstedt

Martin Danielsson

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 23
None

Postadress

Drottninggatan 23
LINKÖPING, 58225

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024