Servicerådgivare till Scanias verkstad i Norrtälje

Arbetsbeskrivning

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2020 registrerade Scania Sverige 4 960 tunga fordon samt 488 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 45,3%. Nu söker Scania Sverige AB servicerådgivare till sin anläggning i Norrtälje.

Dina arbetsuppgifter

Servicemarknaden i vår bransch är av yttersta vikt för en lyckad fordonsaffär och vi erbjuder våra kunder ett enkelt och tryggt fordonsliv med förstklassig service. Våra fordon är kända för sin höga kvalitet och självklart kan detsamma förväntas av vårt kundbemötande. Som servicerådgivare blir du en viktig del i vårt kundfokuserade arbete, där du utgör vår verkstads ansikte utåt. Din uppgift är att sälja och marknadsföra verkstadens tjänsteutbud och ge bästa möjliga service till både externa och interna kunder när de bokar in fordon för tillsyn, service och/eller reparation. Med din goda organisationsförmåga maximerar du användningen av verkstadskapaciteten och säkerställer att kundens behov och förväntningar uppfylls i hela processen från kundförfrågan till utförande, fakturering och uppföljning. Med kunden i fokus löser du eventuella problem samt avvikelser och säkerställer därmed en positiv upplevelse och en smidigare bilvardag för kunden. Du kommer även att jobba proaktivt med kunder och t.ex. kontakta dem gällande olika kampanjer. Att lämna kostnadsförslag, kontrollera kundens kreditvärdighet och administrera såväl fakturor som reservdelar ingår även det i dina arbetsuppgifter.

Ett annat viktigt område för denna roll innefattar ett högt fokus på reservdelsflödet och att säkerställa en god tillgänglighet på delar och ett sunt lager. Norrtälje är också en relativt liten anläggning och vi ställer alltid upp för varandra och hjälps åt. Därför behöver du kunna och vilja täcka upp för dina kollegor och kliva in i andra roller när det behövs.

I rollen rapporterar du till en verkstadschef och verkstaden är öppen vardagar 07:00-24:00, arbetstiden sker schemalagt.

Din profil

För att matcha profilen tror vi att du har minst en gymnasieutbildning, besitter god teknisk kompetens och har tidigare erfarenhet från administrativt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från fordons- eller åkeri/transportbranschen och om du dessutom har goda kunskaper i verkstads- och reservdelshantering är det mycket meriterande. Datorvana och datorkunskap krävs eftersom arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Om du har kännedom/erfarenhet av AutoMaster, Cabas samt Scanias Multi-system är det meriterande. Vidare talar och skriver du svenska obehindrat samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Som person är du serviceinriktad och känner dig bekväm med att vara spindeln i nätet. Du är affärsmässig med verbal förmåga, har en öppen attityd och ett respektfyllt bemötande. Du inser också att en positiv inställning och ett högt kundfokus kan lösa många knepiga situationer. Vidare trivs du i ett högt tempo och värdesätter samarbetet med dina arbetskamrater. Har du likt oss ett stort intresse för fordon och teknik så kommer du att trivas mycket bra hos oss.

Vi erbjuder

Vill du arbeta med den senaste tekniken och med världsledande fordon? Gillar du också att lösa problem och ta egna initiativ samt tycker om när ingen dag är den andra lik? Då kan vi vara den arbetsgivare du söker! Hos oss finner du en mycket trivsam arbetsmiljö och erhåller en personlig utvecklingsplan, med såväl praktiska som teoretiska utvecklingssteg, för att du ska lyckas och nå framgång i din roll. Du möts av ett team av trevliga och kompetenta kollegor inom både reservdelar, verkstad och försäljning, som hjälper dig att växa med uppgifterna. För rätt person kan vi dessutom erbjuda både C-, CE-, D-behörighet.

Denna rekrytering görs i samarbete med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder på 076 777 67 62 eller Marcus Sölvin på 070 074 59 18. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar tas endast emot via annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Starfinder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 25 augusti 2022

Liknande jobb


Front Desk Staff

Front Desk Staff

16 april 2024

15 april 2024

21 september 2023

Administratör till Enköping

Administratör till Enköping

21 september 2023