Servicesäljare/Garantihandläggare

Arbetsbeskrivning

Hedin Bil-koncernen består av flera dotterbolag till Hedin Group. Genom våra dotterbolag bedriver vi försäljning och eftermarknad för motorbranschen. Vi brukar säga att vi har något för alla. Men egentligen är det ju bara en sak som är viktig: Vi har något för varje unik kund.
Att arbeta på Hedin Bil medför att vara en del av en tillväxtresa som vi vill att du ska vara med på. Du ska känna att du har inflytande att påverka både din egen och våra kunders möjligheter till framfart. Hedin Bil ska vara ett företag som ser dig och din potential att utvecklas och det ska självklart vara kul att arbeta med oss!
Om rollen
Som servicesäljare hos oss hanterar du kundbokningar gällande service och reparation på vår verkstad för transportbilar. Du håller kontakt med verkstadens kunder både via telefon och över disk, vilket ställer krav på att kontinuerligt arbeta med att upprätthålla goda relationer. Rollen innefattar även ansvar för garantier och fakturering vilket innebär att du fakturerar avdelningens arbete, gör skadeberäkningar, lämnar förslag på åtgärder och priskalkyler samt offerter till kund och försäkringsbolag. Framför allt handlar den största uppgiften om att optimera verkstadens drift och produktivitet och därtill ansvara för att utfört arbete håller tidsramar och kvalitét. 
Det krävs att du är serviceinriktad och aktivt lyssnar på kundens behov samt kan hantera eventuellt uppkomna klagomål och reklamationer. En viktig del är att ständigt arbeta för att alla krav i auktorisationsbestämmelserna uppfylls. Du kommer att arbeta med de välkända varumärkena Mercedes-Benz, Nissan och Dodge RAM, vilket förpliktigar service och kvalitet av högsta klass. Arbetstiderna är förlagda på dagtid måndag - fredag.  
På vår anläggning arbetar idag 35 medarbetare fördelat på försäljning och servicemarknad. Vi är ett sammansvetsat gäng som värdesätter gott samarbete och högt i tak. 

Din profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet från eftermarknadsbranschen eller åkeri- och transportbranschen. Framför allt vet du vad som krävs för att klara dagens krav på bra service. Som person är du en flexibel lagspelare med god teknisk kompetens. Du är trygg med utmaningen att kunna lösa såväl snabba som mer komplexa ärenden. Vidare kan du hantera ett högt tempo och samt kan vara självgående i din arbetsroll. Din personlighet värderas högt, då arbetet innebär att vara företagets ansikte utåt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du har inställningen att alltid se lösningar.

Datorvana och B-körkort är ett krav, C-körkort är meriterande. Även erfarenhet som Servicesäljare/rådgivare från bilbranschen anses som meriterande.
Vi erbjuder
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort och expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. Läs mer om oss på vår hemsida www.hedinbil.se.
Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning. Vi arbetar med både fast samt prestationsbaserad lön.  
Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 2 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb