Servicetekniker borrmaskiner

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill bli specialist på hjärtat i alla borriggar - borrmaskinen.Ditt arbete blir att vara med och utveckla nya borrmaskiner, förbättra de redan existerande samt att sprida kunskapen om hur man använder, underhåller och renoverar dem till kunder och säljbolag runt om i världen. Under konstruktionsfasen kommer du att arbeta i nära samarbete med våra konstruktörer för att se till att borrmaskinen blir optimalt bra konstruerad ur ett service- och användarperspektiv. Innan en ny borrmaskin är klar för att introduceras på marknaden testas den noggrant, i vårt eget labb och ute i fält.Varje år startar vi ca 30 nya fältprov runt om i världen och ditt jobb att planera, starta upp, leda och följa upp proven samt rapportera resultat och föreslå produktförbättringar till ansvarig konstruktör.Innan ett fältprov kan starta måste berörd personal utbildas.Att sen följa upp proven är oerhört viktigt och du måste vara beredd att ibland resa till en provplats med mycket kort varsel. När ett fältprov är färdigt blir din uppgift att skriva underlag för all teknisk dokumentation t ex operatörsinstruktioner, serviceinstruktioner, underhållsscheman m.m. samt att ta fram utbildningsmaterial.Under introduktionsfasen blir din roll att utbilda personalen från våra säljbolag, antingen här i vår serviceskola eller ute hos dem.I denna fas får du också stå "standby" för att stötta säljbolagen med teknisk support av olika slag. En av dina viktigaste arbetsuppgifter är att se till att personalen ute på säljbolagen är välutbildade i borrmaskinskunskap samt att föra ut konceptet "Quality Service", dvs att jobba pro-aktivt och planerat med förebyggande underhåll i stället för att reparera när något gått sönder.I arbetet ingår också att ge säljbolagen support av alla de slag via telefon, mail och personliga besök.Räkna med att du 50-100 dagar om året befinner dig på resande fot, att du är borta 1-3 veckor i taget och att det även kan handla om att resa med kort varsel. Vi söker dig som har en bra teknisk grundutbildning och praktisk erfarenhet av bergborrning.Du är van att arbeta vid datorn, t ex med MS Office och Lotus Notes.Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift är ett krav, och kan du andra språk är det givetvis en fördel.Som serviceingenjör arbetar du självständigt och under stort eget ansvar.För att trivas med jobbet måste du vara driftig, stresstålig och ha en god samarbetsförmåga samt kunna hantera och hitta lösningar i ovana situationer.Har du dessutom en naturlig fallenhet och intresse för att pedagogiskt informera och utbilda, folk från olika kulturer är du rätt person att tillsammans med oss utvecklas vidare.Vill du veta mer? Låter det intressant?Skriv ett kort brev om dig själv, din bakgrund och varför du söker denna tjänst.Bifoga meritförteckning och betyg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Vice President Supply Chain MRS Mats Rignell
076-7214656
HR Manager Caroline Blom
019-6707240 070-8114748
HR Manager Caroline Blom
070-8114748
Business Controller Daniel Hessel
070 8215904
HR professional Ingela Ranki
019-5031282
Manager Vehicle design Daniel Sellberg
019-6707566 019-7682593
HR professional Johanna Astvald
019-6707840
Johanna Astvald
019-6707840
HR professional Johanna Astvald
0196707840
HR Manager Caroline Blom
+46196707240

Sammanfattning

Besöksadress

Tackjärnsgatan 8
None

Postadress

None
ÖREBRO, 70191

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010