Servicetekniker Service Desk Nordic

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att ge bra service & vara med att bygga ett säkrare digitalt samhälle?

Som anställd i vår Servicedesk blir du en del av vårt nystartade Servicedesk-team i Malmö och får möjlighet att kombinera ditt intresse för service med IT. Du kommer att vara den första kontakten för våra kunder när de kontaktar vår Support. Du kommer vara med att bidra till att hjälpa några av Sveriges största företag och myndigheter med deras Cybersecurity. Vill du jobba med service och support i en snabbrörlig miljö, då kanske du är vår nya kollega som vill vara med på vår resa framåt! Sök redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Tillsammans jobbar vi varje dag för vår vision att vara ledande inom "Cyber Security and Managed Security Services" i Europa. För att nå hit har vi alltid med oss våra värderingar och för att trivas hos oss tror vi att du delar dessa värderingar:

- Respekt för varandra och våra åtaganden
- Förtroende för varandra
- Enkelhet i fokus
- Innovation - alltid
- Prestigelöshet


Vi är Challengers som vill förändra, utmana och växa. Hos oss driver vi alla arbetet framåt och jobbar i en snabbrörlig miljö och är snabba till beslut. Vi tycker att det är viktigt att erbjuda våra anställda utvecklingsmöjligheter, både inom sin yrkesroll men även möjlighet att utvecklas inom organisationen. Orangecyberdefense är en del av Orange som är en internationell organisation med stora utvecklingsmöjligheter.

Vi har stor passion för det vi jobbar med dvs bygga ett säkrare digitalt samhälle och tro på att bygga relationer mellan medarbetare, team och avdelningar gör att vi har kul på jobbat. Med utgångspunkt i våra värderingar skapar vi en arbetsplats där vi trivs och växer och då kommer även resultaten.

Vi erbjuder väldigt, generösa förmåner såsom, friskvårdsbidrag och betalda friskvårdstimmar, bra pensionslösning, massage, personligt teknikkonto där man kan handla in arbetsverktyg, förmånsbil och mycket mer. Självklart har vi också en charity grupp som jobbar med välgörenhet, arbetsmiljögrupp samt sponsrar enskilda initiativ som kan bidra till ditt välmående.

Hos oss tittar vi hela tiden framåt och skapar nytt!

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen kommer du att vara våra kunders första kontakt, när de vänder sig till oss. I våra Cyber security leverans organisationer handlar arbetet framförallt om att skapa en säkrare It-miljö genom att erbjuda till exempel upptäckt, skydd, spårbarhet och mätbarhet för våra kunder, som ofta är internationella företag och myndigheter.

Du kommer arbeta med att hantera inkommande samtal och ärende, logga incidenter och agera på varningar från övervakningsverktyg. Ofta från våra svenska kunder men även från kunder och kollegor i andra länder.

Du kommer framförallt att vara ansvarig för att:

- vara första kontakten för våra kunder och ge dem en positivt bemötande
- leverar service och hjälpsamhet till kund
- hantera kundärende och assistera kunder vid loggning av ärende i kundportalen
- samla in och hantera tickets, incidenter och service requests
- koordinera det dagliga arbetet och aktiviteter för våra Cybersäkerhets tekniker
- desktop management (Windows 10)
- koordinera hårdvaru utbyte för våra kunder
- bidra till ständig utveckling av arbetsmiljö, processer och rutiner
- skapa och underhålla dokumentation
- presentera vår Servicedesk för våra nya kunder


ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I din roll får du från dag ett en mentor som bidrar till din fortsatta utveckling inom arbetet och inom vårt företag. Du utgår från vårt kontor i Malmö och blir en del av ett team där vi jobbar tillsammans för att ge våra kunder en riktigt bra service.

I vår Servicedesk kommer vi att ha en 24/7 verksamhet, vilket innebär att du kommer att jobba treskift framåt.

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen tror vi att du har stark service känsla, samt erfarenhet av att jobba med Office paketet. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av att jobba i servicedesk eller likvärdig roll.

Vi jobbar enligt ITIL och därför ser vi gärna att du har en grundläggande förståelse för ITIL Service Management (Om inte så utbildar vi dig). Men framförallt tror vi att du brinner för service, är flexibel och trivs med att jobba i en snabbrörlig miljö nära våra kunder.

För att trivas i vår challenger kultur tror vi att du tar egna initiativ och är en självdrivande person som är engagerad i det du gör och vill utvecklas framåt. Samtidigt som du vill vara en del i utvecklingen av vår Servicedesk och vår arbetsmiljö. Du kommer att arbeta i en snabbfotad miljö med många kontakter och det blir därför viktigt att du har förmågan att lösa problem, systematisera och organisera ditt arbete på ett bra sätt. Kundkontakt och kommunikation är en viktig del av rollen och vi tror att du är bekväm i att kommunicera i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orange Cyberdefense
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2020
  • Ansök senast: 29 oktober 2020

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024