Servicetekniker till Ahlberg Cameras

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Arbetsbeskrivning:
Som servicetekniker hos Ahlberg Cameras arbetar du med installation av inspektionsutrustning som används vid övervakning av kärnkraftsreaktorer och anläggningar för kärnkraftsavfall. Du ansvarar även för service och underhåll av produkterna.

Du utgår från huvudkontoret i Norrtälje. Installation, underhåll och reparation av produkterna sker hos kunden och resor ingår i tjänsten, ca 60-90 dagar om året, framförallt i Sverige men även i övriga delar av världen.
Över 160 kärnkraftverk och anläggningar för kärnkraftsavfall i 20 länder använder utrustning från Ahlberg Cameras. Förutom dessa kontrakteras Ahlberg Cameras även av kärnbränsletillverkare och NDT-företag. Tid som inte är belagd med den huvudsakliga arbetsbeskrivningen bedrivs med att stötta företagets produktion och utveckling beroende på behov.


Om företaget
Ahlberg Cameras AB är ett svenskt high-tech företag som designar och tillverkar avancerade färgkamerasystem och inspektionsutrustning för kärnkraftsindustrin. Ahlberg Cameras tillhandahåller kvalitativ och strålningstolerant inspektionsutrustning med den senaste teknologin i skräddarsydda lösningar för alla typer av kärnkraftsreaktorer och anläggningar för kärnkraftsavfall.

Din profil
Kompetenskrav:
Vi söker dig som har arbetat minst 3 år inom serviceyrket. Du har en teknisk bakgrund och utbildning, gärna inom montör, el- och teleutrustning. Du har goda kunskaper av felsökning, en generell förståelse för nätverkslösningar och har ett intresse för finmekanik.

Eftersom det ingår resor i tjänsten talar och skriver du svenska och engelska obehindrat.
För denna tjänst krävs körkort B.

Personliga egenskaper
För att passa i rollen är du en nyfiken person med ett genuint teknikintresse och analytisk förmåga. Du gillar att resa, arbetar flexibelt och självständigt och är initiativrik. Eftersom du är ute hos kunder och arbetar så har du god social kompetens och hög servicekänsla, du kan snabbt identifiera den bästa lösningen på kundens problem.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Malin Ryholt på telefon 076 875 11 46 eller malin.ryholt@2complete.se


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Ryholt

Malin Ryholt
08-445 43 44
Malin Ryholt
076-875 11 46
Malin Ryholt
076 875 11 46
Malin Ryholt
08 445 43 44
Pernilla Blennow

Malin Ryholt
0768751146
Malin Ryholt
084454344
Emily Higgins
073 365 68 32
Margareta Meek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 februari 2017

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


17 juni 2024

17 juni 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

14 juni 2024