Servicetekniker till Regionkansliet, region Väst

Servicetekniker till Regionkansliet, region Väst

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en servicetekniker till Regionkansliet i region Väst som trivs med praktiskt arbete, är ansvarstagande, lösningsfokuserad och serviceinriktad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5000 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Regionkansliet
Regionskansliet arbetar till stöd för regionpolisledningen och enhetscheferna vid de regionala enheterna. Stöd ges även till polisområdes- och lokalpolischeferna. Vid regionskansliet finns gruppen för skiljande och disciplin, intern service, kansli, operativ verksamhetsstyrning 1-3, polishundtjänsten, verksamhetsskydd samt verksamhetsstyrning/analys. Verksamheten bedrivs i hela regionen men de flesta medarbetare finns i Göteborg. Idag har regionskansliet cirka 115 anställda.

Gruppen Intern Service vid Regionkansliet innefattar förutom servicetekniker även kundcentrum, beklädnadsförråd, post/kopiering, två handläggare och en gruppchef.

Polismyndigheten söker Servicetekniker till Intern Service vid Regionkansliet, region Väst.

ARBETSUPPGIFTER
Som servicetekniker kommer du att arbeta praktiskt med fastighetsrelaterade uppdrag. I arbetet ingår att planera och utföra övergripande tillsyn av lokaler, inredning, teknisk utrustning samt åtgärda fel och brister, där ansvaret ligger på Polismyndigheten.

I samverkan med Polismyndighetens lokalförsörjningsenhet och fastighetsägare kommer du att vid behov genomföra lokalanpassningar i form av smärre ombyggnationer och inredningsarbeten i de fastigheter som hyrs av Polismyndigheten. Ommöblering och omdisponering av lokaler vid förändringar i verksamheten samt planering och genomförande av omflyttningar är vanligt förekommande arbeten. Om behov uppstår i samband med större poliskommenderingar kommer du att medverka. Det kan exempelvis gälla iordningställande av tillfälliga lokaler, platser eller andra uppgifter av logistisk karaktär.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Minst två års erfarenhet av att arbeta självständigt med fastighetsrelaterade uppdrag, så som underhållsarbete avseende lokaler och teknisk utrustning
• Teknisk kunskap och vana att hantera och reparera maskiner och annan utrustning
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Körkort B

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Truckkort A & B
• Körkortsbehörighet BE
• Erfarenhet av arbete i Polismyndigheten

Personliga egenskaper
För att lyckas med uppdraget förutsätts det att du trivs med praktiskt arbete ser en utmaning i att få vara med och påverka och utveckla verksamheten. Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och har förmåga att vara självgående i ditt arbete. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på din förmåga att ta egna initiativ, vara lösningsfokuserad och fånga upp saker som måste åtgärdas. Vidare har du en utpräglad servicekänsla och god förmåga att samverka och samarbeta med andra såväl inom som utanför myndigheten. Viss arbetsledning av extern personal kan förkomma vilket betyder att du behöver känna dig bekväm med det. Att kunna se helheter och ha ett ekonomiskt tänkande är två andra mycket viktiga egenskaper.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
• Anställningsform: Tillsvidareanställning som administratör. Är du inte redan anställd av Polismyndigheten tillämpas sex månaders provanställning.
• Arbetsort: Göteborg
• Arbetstid: Dagtid med flex
• Tillträde: enligt överenskommelse
• Funktion: Serviceman vid Intern Service, Regionkansliet, region Väst

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev! I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


27 mars 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

4 mars 2024

Servicetekniker inom Print,AV och IT

13 februari 2024

Servicetekniker inom Larm & Lås

Servicetekniker inom Larm & Lås

3 januari 2024