Settlement/Corporate Actions till Backoffice

Settlement/Corporate Actions till Backoffice

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Denna roll är uppdelad mellan två områden inom Backoffice, både Settlement och Corporate actions och du kommer att ha löpande kontakt med administration, mäklare och bolagets kunder. Du kommer därmed att utgöra en viktig roll i bolagets settlementprocess och hantering av företagshändelser. Backoffice har nära samarbete inom gruppen vilket ger dig insikt i och möjlighet att lära dig om hur hela processen i värdepappersmarknaden går till.

I den ena rollen kommer du att vara delaktig i bolagets settlementprocess i Sverige och utlandet som omfattar avveckling, avstämningar, rapportering, värdepappersflyttar. I förekommande fall kommer du även delta i mötesgrupper i Svensk Värdepappersmarknad för att följa förändringar i marknaden.

I den andra rollen kommer du att bistå Corporate Actions med att genomföra bokningar av företagshändelser i bolagets backofficesystem och hjälpa till med kunders teckningar i externa emissioner. Du kommer även utgöra en viktig del i bolagets avvecklingsprocess när man genomför primäraffärer för Investment Banking kunder.

För rätt person finns möjligheter att utveckla rutiner och delta i arbetet med systemleverantör för att anpassa funktionalitet för att möta externa regelkrav som ständigt utvecklas samt för att öka bolagets kapacitet då de befinner sig i en tillväxtfas. Detta är en rekrytering direkt hos vår kund.

Är detta du?
Vi söker dig som har arbetat med liknande Backofficeuppgifter i något år och lämpligen har erfarenhet från värdepappersbranschen. I övrigt ser vi gärna att du har ett intresse för just finans och värdepapper, men i den här processen kommer vi lägga tyngd på personlighet och inställning då det är viktigt för arbetet. Det är en fördel om du har systemvana, är snabblärd och är van vid att arbeta självgående. Du är en social person och gillar kontakt med kunder och kollegor och för rätt person så har du möjlighet att sätta en egen prägel på arbetet. Det är även bra om du trivs i en arbetsmiljö som andas entreprenörskap samt att du drivs av att sprida positiv stämning i gruppen. Arbetet utförs på svenska men du behöver också behärska engelska i kommunikation med utländska kunder och kollegor.

Vi svarar gärna på frågor
För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Lisa de Verdier på telefon 070 416 40 96 alternativt lisa.de.verdier@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast.

Sökord: backoffice, settlement, corporate actions, kundservice, jobb, rekrytering, Talents of Sweden

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023