Sevice Coordinator - Vikariat

Arbetsbeskrivning

SAS Flight Academy, ett fristående aktiebolag i SAS gruppen, utbildar framförallt piloter, kabinpersonal och sjöbefäl från hela världen.Bland våra kunder finns t ex Avianca från Colombia, Flybe från England, Armavia från Armenien, China Eastern Airlines, Scandinavian Airlines, norska och svenska försvarsmakterna, Finnish Frontier Guard, och ungefär 150 andra flygbolag och militära organisationer.Det är en mycket internationell miljö, där många olika språk och kulturer blandas.Utbildningen sker dygnet runt i bland annat våra 16 flygsimulatorer, kabin-mockuper och med interaktivt lärande vid PC-stationer.SAS Flight Academy är certifierat enligt ISO 9001 och har träningscenter i Stockholm, Oslo och Köpenhamn.Ett fjärde center kommer att öppnas i Riga, Lettland, men träning i temporära lokaler har påbörjats. Våra värderingar är: respekt, affärsmässighet, pålitlighet och engagemang. Service Coordinator - vikariat Avdelningen för Customer Services tillhör avdelningen Operational Support och är en betydelsefull och central supportfunktion på SAS Flight Academy i STO och OSL.Customer Services är en koordinerande länk mellan internationella såväl som nationella kunder/elever, beställare, myndigheter samt andra avdelningar inom koncernen.Som Service Coordinator ansvarar du för kundernas/elevernas utbildningsmaterial såsom iordningsställande och skötsel av SFA:s mockuper samt tryckning av material Arbetet är varierande och tidvis stressigt.Du kommer att vara vårt ansikte utåt och det är därför mycket viktigt att du som söker har en kundorienterad läggning. Du som söker denna tjänst bör ha följande egenskaper, erfarenheter, kunskaper och utbildning: .Tycka om och ha förmåga att ge professionell service..Vara strukturerad och en ordningsmänniska..Vara flexibel och föredra teamarbete, men också kunna arbeta självständigt..Tycka om att se utmaningar i arbetstoppar..Ha förmåga att lösa problem snabbt och kvalitativt..Gott tekniskt sinne och goda IT kunskaper .Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.Ytterligare språk är meriterande..Kunna läsa och förstå skandinaviska språk. Tjänsten är ett heltidsvikariat t.o.m 2007-09-30 .Tillträde enligt överenskommelse.Individuell lönesättning.Tjänsten rapporterar till Manager Customer & Training Services.Arbetsplatsen är förlagd till Arlanda flygplats.Tycker du att detta låter som en tjänst för dig och har frågor till oss är du välkommen att ringa: Sylvia Gering, Manager Customer and Training Services, tel. Kontaktpersoner:

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SAS Flight Academy
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 8 maj 2006
  • Ansök senast: 19 maj 2006

Liknande jobb


Försäljare, detaljhandel

21 september 2010

Säljare

21 september 2010

Tillvalssäljare

21 september 2010

Vikarierande enhetschef

22 september 2010