SGU söker en chefsassistent till avdelningen Lednings- och verksamhetsstöd

SGU söker en chefsassistent till avdelningen Lednings- och verksamhetsstöd

Arbetsbeskrivning

Är du en kommunikativ och koordinerande person som trivs med ordning och reda? Vill du arbeta administrativt i en samhällsnyttig och spännande myndighet? Då är det dig vi söker!
Avdelningen Lednings- och verksamhetsstöd har som uppgift att arbeta stödjande och styrande gentemot såväl myndighetens ledningsgrupp som övriga verksamheter. Inom avdelningen arbetar ca 45 medarbetare på enheterna Planering, HR och kontor, Kommunikation samt Ekonomi. Avdelningens ledningsgrupp består av chefer från respektive enhet samt myndighetens hållbarhetsstrateg.
Arbetsuppgifter
Som chefsassistent har du en koordinerande roll där du är ett administrativt stöd till avdelningschefen samt avdelningens ledningsgrupp. Du har ett nära samarbete med och stöttar avdelningschefen i det dagliga arbetet. Du formulerar och publicerar vid behov information på SGUs intranät. Avdelningschefen för Lednings- och verksamhetsstöd är även myndighetens ställföreträdande generaldirektör. Du har därför ett nära samarbete med generaldirektörens assistent i delar av arbetet.
Rollen innebär ett varierande arbete i en spännande och utvecklande miljö där arbetsuppgifterna huvudsakligen är ett generellt administrativt och koordinerande stöd. Du ansvarar för avdelningschefens kalender- och mötesplanering och är behjälplig i kalender- och mötesplanering för avdelningens ledningsgrupp. Du stöttar i framtagande av underlag till interna beredningar, beslut och uppföljningar. Du tar administrativt ansvar för beslutsberedningar och avdelningens ledningsgruppsmöten, planerar och ger förslag till agenda, säkerställer underlag och skriver minnesanteckningar. Vidare sammankallar och samordnar du till avdelningsdagar för medarbetarna på avdelningen . Tillsammans med generaldirektörens assistent samordnar du myndighetens årsplanering för mötesstruktur och händelser kopplade till årshjulet för planering och uppföljning.
Kompetens
Vi söker dig som har:
Godkänd gymnasieutbildning,
minst tre års aktuell erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete i en stödjande roll mot en högre chef,
mycket goda kunskaper i Microsoft Office, och lätt att sätta dig in i nya system,
mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Meriterande erfarenheter och kompetens:
erfarenhet av koordinerande arbete,
erfarenhet av arbete i statlig sektor eller annan offentlig förvaltning.

Personliga kvalifikationer
I rollen som chefsassistent samarbetar du såväl med dina kollegor inom SGU som med externa samarbetspartners och det är därför viktigt att du har lätt för att bygga relationer samt kommunicera och förmedla information på ett förtroendeingivande och pedagogiskt sätt. Du har en hög känsla för service och stimuleras av ett varierande arbete. För att lyckas och trivas i rollen krävs att du har en god fallenhet för struktur, stor integritet samt ett prestigelöst förhållningsätt. Vidare har du en förmåga att proaktivt hålla i och driva dina ansvarsområden och projekt framåt. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.
Om anställningen
Anställningsform: Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid, där 6 månaders provanställning tillämpas. Planerad start 1 september 2021, eller enligt överenskommelse.
Anställningsort: Uppsala
Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning inklusive registerkontroll kommer att utföras på slutkandidat. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.
Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Vill du veta mer, hör av dig till Avdelningschef Göran Risberg telefon, 018-17 91 35, GD- assistent Anna Thorngren 018-17 91 32
Fackliga företrädare är Peter Åkerhammar, telefon 018-17 92 96 för SACO-S och Annika Törnkvist, telefon 018-17 92 29 för ST-geologiska.
Välkommen med din ansökan senast den 2021-06-20. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom, detta sker via vår webbplats. Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om SGU
Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Näringsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 290 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se
Diarienummer. 411-1194/2021

Sammanfattning

Postadress

Villavägen 18
Uppsala, 75236

Liknande jobb


Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024