Shipment Coordinator

Shipment Coordinator

Arbetsbeskrivning

Roxtec är världsledande inom utveckling och tillverkning av modulbaserade tätningslösningar för kabel- och rörgenomföringar. Vårt flexibla system används inom allt från energibranschen till varvsindustrin för att skydda liv och tillgångar från riskfaktorer som eld, gas och vatten. Roxtec är en snabbväxande koncern som servar kunder på mer än 80 marknader. Läs mer på www.roxtec.com (http://www.roxtec.com).

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en medarbetare till vår skeppningsavdelning. Som Shipment Coordinator kommer du att ingå i ett team som ansvarar för att boka Roxtecs transporter och sändningar av produkter världen över. I arbetet ingår bokning av transporter, framställande av frakthandlingar och exportdokument, importhantering samt fakturering. Det förekommer även en del bankaffärer vilket innebär att kunskap om remburshantering är en fördel.
Du har dagligen kontakt med såväl svenska som utländska kunder och speditörer, varför vi lägger stor vikt vid god kommunikativ förmåga samt förståelse för olika kulturer och miljöer. Du har tät kontakt med avdelningar inom Roxtec International, exempelvis Kundorder, för att förse dem med information om fraktkostnader och transportledtider, samt för dialog med vårt lager. För att det ska fungera väl, förutsätts att du har god förmåga i att samarbeta och jobba i team.

Tjänsten är vid huvudkontoret i Karlskrona, men resor kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
För att du ska kunna bli framgångsrik i arbetet och möta de krav som ställs, är det viktigt att:

• du har gymnasieutbildning
• du har goda kunskaper inom tullregler vad gäller export och import
• du talar och skriver god engelska och svenska
• du har mycket god datorvana.

Vi söker en engagerad, problemlösningsfokuserad person med ett proaktivt arbetssätt. Du är självgående och beredd att ta ansvar och ägarskap för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du tar egna initiativ och att du är en driven person som har förmågan att påbörja nya uppgifter och att se till att de slutförs. Är du dessutom strukturerad och gillar att ha många bollar i luften samtidigt, är det här jobbet något för dig.
Snabbhet, enkelhet och flexibilitet är viktiga ledord hos oss på Roxtec och dessa bör kännas naturliga även för dig.


ANSÖKAN
Har du frågor kring tjänsten, kontakta gärna Paola Kullman, GDC Customer Service Manager, +46 733 31 31 73, eller Linda Sporron, HR Business Partner, + 46 733 31 32 34. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2021-06-07.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Roxtec International AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2021
  • Ansök senast: 7 juni 2021

Besöksadress

Rombvägen 2
None

Postadress

Box 540
Karlskrona, 37123

Liknande jobb


20 augusti 2021

2 augusti 2021