Siemens Finspång söker lagermaterialsadministratör

Siemens Finspång söker lagermaterialsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom lagerhållning och logistik med några års yrkeserfarenhet

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Det här är en nyinrättad tjänst där du ska ta det övergripande ansvaret för att inventera, koordinera och kontrollera att garantigruppens materialförråd innefattar korrekt material. Lagret ska förvara specificerat material baserat på vilka gasturbiner som är i garantifas världen över. I dagsläget är den här arbetsuppgiften utspridd på flera olika avdelningar på Siemens Finspång men för att skapa ordning och struktur vill Siemens nu ta ett samlat grepp om området och tillsätta en person som är drivande i detta.

Arbetet kommer till en början omfattas av att se över nuvarande lager om vilket överblivet material som ska kasseras/skrotas samt vad som ska produceras och läggas in i lagren. Du behöver även ta in information från de i dagsläget olika utförare och skapa nya processer för hanteringen av garantiförråd, överblivet material och skrotningsprocess. Därefter är du sammanhållande, drivande och utförare i dessa materialhanteringsprojekt inom Order Management.

Som drivande i den här rollen arbetar du tätt mot avdelningens gränssnitt för att se till, och ligga på att rätt material finns tillgängligt på rätt plats i rätt tid. Det är ett roligt och utmanade arbete!

Din profil
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom lagerhållning och logistik, därtill har du ett till några års yrkeserfarenhet från lager och logistik. Du behöver vara flytande i både svenska och engelska såväl i skrift som i tal för att kunna hantera den här yrkesrollen. Du har en yrkeserfarenhet av lager- och logistikflöden och kan med ett bestämt grepp ta det övergripande ansvaret efter en kortare introduktion.

Vi söker dig som känner ett personligt ansvar i dina arbetsuppgifter och som har verktyg för att ro dina arbetsuppgifter i hamn även om andra är utförare. Det kommer vara din arbetsuppgift att kontakta, kontrollera och påminna kollegor bland dina gränssnitt att de ska slutföra de uppgifter som du delegerat till dem för att lagerflödet ska fortskrida enligt process. Tålamod är en bra egenskap här du ska vara duktig på att kommunicera över mail, telefon och TEAMS.

Ansökningsförfarande
Du ansöker genom att klicka på ”ansök nu”-knappen där du skickar in CV och personligt brev. Skriv några rader om din erfarenhet vad vi efterfrågar i annonsen och på vilket sätt du faktiskt är den vi söker för tjänsterna. Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Löfgren på fredrik.lofgren@skill.se

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Liknande jobb


27 november 2020

26 november 2020