Siemens söker en kundansvarig säljare med fokus på Fastighetsautomation

Arbetsbeskrivning

Siemens Building Technologies är världens ledande leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Divisionen erbjuder ett brett spektrum av integrerade och effektiva systemlösningar och tjänster inom fastighetsautomation, brand, säkerhet, energihantering, samt styr- och reglerprodukter för värme, ventilation och kyla. Building Technologies är en partner som erbjuder stöd och kunskap hela vägen från att identifiera behov till att erbjuda lösningar. Med hjälp från Siemens ökar kundernas lönsamhet genom förbättringar i inomhusmiljö, energieffektivitet och säkerhet.


Siemens söker en kundansvarig säljare med fokus på Fastighetsautomation

Siemens Building Technologies erbjuder dig ett spännande, utvecklande och självständigt arbete där du ingår i säljorganisationen för världens ledande leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Du får arbeta med marknadsledande produkter och system med hög kvalitet och anpassad teknik.

Vi ansvarar för att du får en grundlig introduktion av företaget, våra system och kunder.

Placeringsort Jönköping.

Vilka är dina arbetsuppgifter?
* Du ansvarar för att vårda och utveckla relationer med nya och befintliga kunder samt marknadsföra och presentera våra tjänster och koncept inom området Fastighetsautomation till slutkunder och installatörer i regionen.

* Du förhandlar vid samarbetsavtal och anbudsprocesser.

* Du samordnar och genomför säljaktiviteter.

* Du ansvarar för kvalitet i säljprocessen och att överlämning till utförandeorganisation sker enligt gällande processer och rutiner.

Vad behövs för att lyckas i rollen?
* Vi söker dig som har kunskap och minst 5 års erfarenhet med bevisat goda resultat av lösningsorienterad försäljning inom ex fastighetsautomation.

* Du brinner för att vara ute på kundbesök och hitta lösningar till kundens behov.

* Du har förmåga att lyssna på kunden, arbeta fram en teknisk och ekonomiskt attraktiv lösning samt presentera den på ett lättförståeligt sätt.

* Du är van att självständigt organisera och planera ditt arbete så att uppställda mål uppnås. Du har stark personlig drivkraft och arbetar målfokuserat.

* Du är en bra relationsskapare och har förmågan att skapa arbetsrelaterade nätverk.

* För att hantera våra interna och externa relationer behöver du kunna prata och skriva engelska och svenska obehindrat.


Kontaktperson och ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten på experis.se. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Anne Immonen Experis Jönköping på mobil 072-704 76 31. Då urvalsprocessen sker löpande, vill vi gärna ha din ansökan snarast, dock senast 161120.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 1 november 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


23 oktober 2023

20 oktober 2023

Mötesbokare

Mötesbokare

20 oktober 2023