SIGTUNAHEM SÖKER EN INKÖPS- OCH UPPHANDLINGSANSVARIG

Arbetsbeskrivning

Om företaget

SigtunaHem, är ett kreativt och modernt bostadsföretag som äger och förvaltar 4 700 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vår vision sammanfattas med orden – Sveriges mest nöjda hyresgäster. Till våra 9 000 hyresgästers tjänst står ett 80-tal kompetenta och engagerade medarbetare. Vi bygger nya bostäder i attraktiva lägen. Vi bygger för såväl gammal som ung. Vi bygger om med stor valfrihet, för att möta olika hyresgästers förväntningar. Vi levererar värdegrundsbaserad service – och boende med omtanke.

Dina arbetsuppgifter

Som inköpsansvarig ingår du i ett kompetent och sammansvetsat team bestående av fem medarbetare med placering på SigtunaHems administrativa avdelning. Avdelningen ansvarar för Inköp/ upphandling, IT, diarieföring och kontorsservice. Du kommer ha ett nära samarbete med förvaltnings- och projektavdelningen samt stödja företagets utveckling mot visionen via mål och genom strukturering och samordning av inköp inom SigtunaHem. Du rapporterar direkt till chefen för den administrativa avdelningen.

Arbetet innebär i huvudsak:

• Att självständigt men i riktlinjer med verksamhetens vision och värderingar göra inköp/upphandla och utveckla samarbeten med leverantörer på ett sätt som optimerar effektiviteten och leder till att företagets uppsatta mål nås.
• Du ska kontinuerligt driva en utveckling av det egna arbetssättet för att arbetet ska bedrivas säkert och effektivt.
• Som inköps- och upphandlingsansvarig har du ansvar för att leda samordna och planera verksamhetens inköp och uppföljning och utvärdering av desamma.
• Ansvara för att hålla sig uppdaterad och informerad om förändringar inom området samt ha ett nära samarbete med Sigtuna kommuns upphandlingsansvarig.


Din profil

Vi söker dig med en Akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller inköp eller liknade kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Du bör ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med och genomföra inköp och upphandling i offentlig verksamhet särskilt inom fastighetsbranschen. Vidare äger du en god förmåga i förhandlingsteknik samt har goda kunskaper inom entreprenadsjuridik. Även kunskaper i LOU och dess tillämpning krävs. Goda kunskaper i Office, främst Word och Excel.

Som person har du ett affärsmässigt förhållningssätt, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och en god social- och pedagogisk förmåga. Du trivs att arbeta självständigt med stort ansvar, får saker att hända samt att du har förmåga att agera trovärdigt och professionellt i olika miljöer. Vi vill att du är strukturerad, analytisk samt är mål och resultatinriktad. Du ska också ha ett brinnande intresse för service, vara flexibel och prestigelös. Det är viktigt att du är nyfiken och öppen för nyheter och förändringar och framför allt delar våra värderingar; att varje människa är unik, vi bygger unika relationer.

Det här erbjuder vi:
Ett fritt och omväxlande jobb där du får många stimulerande kontakter med leverantörer och entreprenörer, ett härligt gäng arbetskamrater samtidigt som du jobbar i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt. SigtunaHem eftersträvar mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.


Om Newsec Competence

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Newsec Competence. Urval och intervjuer sker löpande, ansök så snart du kan. För frågor ang. tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Alexandra Davis 070-8196845.

Om Newsec Competence
Newsec Competence är ett bolag med ambitionen att vara fastighetsbranschens mest kvalitetsmedvetna leverantör av kompetensförsörjning. Newsec Competence jobbar med målsättningen att ge sina uppdragsgivare de bästa resurser marknaden erbjuder.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Hanne Widemar
0768715051 0708443031
Konsultchef Hanne Widemar
0708443031
Hanne Widemar

VD Andreas Nordgren
0708443031
Linda Gyllhem

Sebastian Hagerborg

Linda Gyllhem

Sebastian Hagerborg

Intelliplan AB

Alexandra Davis

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NEWSEC COMPETENCE AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 25 november 2016

Besöksadress

HUMLEGÅRDSGATAN 14
STOCKHOLM

Postadress

BOX 5365
STOCKHOLM, 10249

Liknande jobb


Operativ inköpare

24 november 2020

Supplier Quality Specialist

Supplier Quality Specialist

24 november 2020

24 november 2020