SiS söker två erfarna upphandlare till huvudkontoret

SiS söker två erfarna upphandlare till huvudkontoret

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Inom enheten arbetar vi aktivt tillsammans för att utveckla vår inköpsverksamhet. Du deltar i det löpande utvecklingsarbetet av enhetens arbetssätt så att SiS köper varor och tjänster på ett korrekt, affärsmässigt och effektivt sätt.

Ansvarsområden
Inköps- och upphandlingsenheten har ett centralt och övergripande ansvar för styrning, utveckling, uppföljning, samordning och rådgivning i frågor rörande inköp, upphandling och avtal. SiS har nyligen infört ett kategoristyrt inköp, vilket Inköps- och upphandlingsenheten ansvarar för att driva och utveckla. Enheten arbetar också löpande med utbildningsfrågor, att ge stöd för en god avtalsförvaltning inom organisationen samt har ansvaret för myndighetens avtalsdatabas och e-handelssystem. 

Enheten bemannas för närvarande av nio medarbetare. Till inköps- och upphandlingsenheten vid huvudkontoret söker vi nu två seniora upphandlare. I rollen som upphandlare arbetar du självständigt och i nära samarbete med företrädare för verksamheten med planering och genomförande av upphandlingar enligt LOU. I de upphandlingsprojekt du ansvarar för kommer du att ha en sammanhållande och drivande funktion, och du kommer att delta i alla moment i upphandlingens genomförande, från marknadsanalys till det färdiga avtalet. Medverkan i olika arbetsgrupper och interna utbildningar på inköps- och upphandlingsområdet tillhör också arbetsuppgifterna.

Tjänsten omfattar de flesta frågor inom upphandlingsområdet där även administrativt arbete med avtal och struktur ingår. Vi är en mindre enhet och du kommer att ges möjlighet att arbeta brett och ta ett stort eget ansvar.

I rollen som upphandlare ansvarar du bland annat för:
 • Projektledning vid planering och genomförande av upphandlingar
 • Hantering av upphandlingsfrågor 
• Enklare upphandlingsjuridisk och avtalsrättslig rådgivning
 (upphandlingsjurister finns vid enheten) 
• Hantering av utlämnande av allmän handling
 • Administration kopplad till upphandlingsärenden
 • Genomförande av interna utbildningar

Placeringsort är i Solna på huvudkontoret. Resor kan förekomma i tjänsten.

Arbetstider
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
SiS tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Kvalifikationer
Du ska ha:
 • Akademisk examen inom juridik, ekonomi eller annat relevant område. Alternativt slutförd YH/KY-utbildning med inriktning mot upphandling/inköp
 • Minst 3 års erfarenhet av upphandlingsarbete, vilket innebär att självständigt ha lett och genomfört upphandlingar
 • Goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling
 • Mycket god kunskap att uttrycka dig i tal, såväl som i skrift, på svenska 

Meriterande krav:
 • Erfarenhet av att genomföra upphandlingar i e-upphandlingssystem
 • Erfarenhet av projektledning
 • Erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter i offentlig verksamhet
 • Kunskaper inom IT-upphandling
 • Kunskaper om GDPR kopplat till upphandling 

För att trivas i rollen är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du driver självständigt ditt arbete framåt och har ett flexibelt förhållningssätt när förutsättningarna ändras. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i samarbete med kollegor i din omgivning som har olika bakgrund och kompetenser. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Sista ansökningsdag är den 11 februari  2022.  Ansök via www.randstad.se. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carina Rydström, ansvarig rekryteringskonsult, 073-343 41 51, carina.rydstrom@randstad.se

Välkommen med din ansökan!
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande

Fackliga företrädare:
Lotta Hedeby, ST/OFR, Tfn 010-453 40 06
Taina Niskala, Saco-S, Tfn 010-453 40 35
Peter Kvist, Seko, Tfn 010-453 41 09

Om företaget
På huvudkontoret i Stockholm, är vi ca 200 medarbetare fördelat på sex avdelningar. Tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Vi håller till i nya lokaler i Solna Business Park.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 11 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024