SJ söker Säljledare för SJ Resebutik

Arbetsbeskrivning

**** Kort om division Försäljning: **** Antal anställda: Ca 600 Uppdrag: Division Försäljning har intäkts- och försäljningsansvar, distribution och kanalmix.Avdelningar: Konsumentförsäljning, Företagsförsäljning, Revenue Management, Manuell Försäljning -SJ Resebutiker och SJ Contact Center, Distribution.Geografisk placering: Divisionskontor i Stockholm, Contact Center i Ånge och Tranås samt SJ Resebutiker på ett 30-tal orter. Affärsområde/avdelning Division Försäljning, Resebutiker Kort om affärsområde Inom Division Försäljning finns avdelningarna Revenue management, Manuell försäljning, Företagsförsäljning, Distribution samt SJ Upplevelser.Division Försäljning har försäljnings- och intäktsansvar och ska tillhandahålla en kundnära och effektiv distribution Resebutiken i Stockholm är SJ:s största resebutik med 55 medarbetare som jobbar i skift med försäljning av resor och upplevelser.Ansvarsområde Säljledaren är en del av ledningen för Resebutiken och har ansvar för att den dagliga verksamheten utvecklas i enlighet med uppsatta mål för service och ekonomi.Säljledaren har personalansvar för cirka 20 medarbetare där medarbetarsamtal, coachning och säljuppmuntrande aktiviteter är verktyg för att utveckla individen.Arbetet innebär också cirka 15 % aktiv säljtid.Arbetsuppgifter och ansvar * Arbeta med en gemensam service och säljkultur för att uppnå resultat och mål. * Regelbundet sälja och kunna representera SJ i och utanför Resebutiken. * Ta tillvara och utveckla resesäljarnas kompetens genom att jobba med säljcoachning och individuell uppföljning. * Vara en förebild för resesäljarna. * Ansvara för att resesäljarna får den information som krävs för att utföra ett gott arbete. * Leda och verka för aktivt deltagande på arbetsplatsen. * Leda och fördela arbetet så att gällande avtal och fastställda policies efterlevs.Utbildning och Arbetslivserfarenhet * Lägst 3-årigt gymnasium gärna högre utbildning. * Erfarenhet från försäljning och personalansvar. * Ledarerfarenhet. * Meriterande om du jobbat i bokningssystem som tex.STINA.Personliga egenskaper * Förmåga att motivera och entusiasmera sina medarbetare. * Förmåga att ta ansvar för den egna enhetens mål och verksamhet. * Analytisk förmåga att styra flödet i den dagliga verksamheten. * Förmåga att hantera kris- och konfliktsituationer. * Sälj- och serviceinriktad. * God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska. * Förmåga att skapa förutsättningar för medarbetarna att utvecklas och göra ett bra arbete. * Samarbetsförmåga.Övrigt Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm.Schemalagt arbete.

Sammanfattning

Liknande jobb


Teamledare

Teamledare

15 maj 2024

Teamchef kolonial, Willys Hultsfred Knekten

Teamchef kolonial, Willys Hultsfred Knekten

14 maj 2024