SJ söker två säljledare till Contact Center

Arbetsbeskrivning

**** Kort om division Försäljning: **** Antal anställda: Ca 600 Uppdrag: Division Försäljning har intäkts- och försäljningsansvar, distribution och kanalmix.Avdelningar: Konsumentförsäljning, Företagsförsäljning, Revenue Management, Manuell Försäljning -SJ Resebutiker och SJ Contact Center, Distribution.Geografisk placering: Divisionskontor i Stockholm, Contact Center i Ånge och Tranås samt SJ Resebutiker på ett 30-tal orter. Vår kärnverksamhet är försäljning av tågresor.Vi arbetar med den senaste tekniken och har ett av marknadens bästa försäljnings- och distributionssystem.Vi tar även hand om samtliga reklamationer för SJ AB.[ Varje år besvarar vi ca 3 miljoner samtal på två orter i Sverige Ånge och Tranås.Är underställd Chefen för Contact Center Tranås.Ansvarsområde Säljledaren är en del av ledningen för Contact Centret och har ansvar för att verksamheten utvecklas i enlighet med uppsatta mål för service och ekonomi.Arbetsuppgifter och ansvar * Ansvara för en grupp om ca 25 resesäljare. * Representera SJ i och utanför Contact Centret. * Se och utveckla Contact Centrets lokala förutsättningar. * Ta tillvara och utveckla resesäljarnas kompetens genom att jobba med coachning och individuell uppföljning * Vara en förebild för resesäljarna. * Ansvara för att resesäljarna får den information som krävs för att utföra ett gott arbete. * Leda och verka för aktivt deltagande på arbetsplats. * Genomföra medlyssning inför medarbetarsamtal minst 1 gång/år. * Leda och fördela arbetet så att gällande avtal och fastställda policies efterlevs.Utbildning och arbetslivserfarenhet * Lägst 3-årigt gymnasium, högskoleutbildning är meriterande. * Erfarenhet av kvalificerat försäljningsarbete. * Ledarerfarenhet.Personliga egenskaper * God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska. * Ytterligare språk- och ekonomikunskaper är meriterande. * Förmåga att skapa förutsättningar för medarbetarna att utvecklas och göra ett bra arbete kunna prioritera. * Förmåga att motivera och entusiasmera sina medarbetare. * Kännedom om marknad, omvärld och konkurrenssituation. * Förmåga att ta ansvar för den egna enhetens mål och verksamhet. * Samarbetsförmåga. * Förmåga att hantera kris- och konfliktsituationer.Övrigt Tjänsterna är på heltid med placering i Tranås.Oregelbundna arbetstider.Ansök senast 2010 -11-01

Sammanfattning

Liknande jobb


Teamledare

Teamledare

15 maj 2024

Teamchef kolonial, Willys Hultsfred Knekten

Teamchef kolonial, Willys Hultsfred Knekten

14 maj 2024