Självgående administratör med erfarenhet av offentlighet sökes till kansli

Självgående administratör med erfarenhet av offentlighet sökes till kansli

Arbetsbeskrivning

Har du ett par års erfarenhet av en liknande roll inom administration? Söker du ny utmaning med start i augusti? Välkommen att läsa mer.

Om uppdraget

Vår kund är verksam inom offentlig sektor med ett övergripande mål om samordning av gemensamma resurser. Placering är vid kundens kansli- och projektledningskontor vid Norrmalm i centrala Stockholm.

Start beräknas till augusti och uppdraget beräknas pågå till årsskiftet 2021/2022. Omfattning heltid där du vanligtvis arbetar under kontorstid, men även vissa kvällar pga styrelsemöten och liknande sammanträdande.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som administratör kommer du bland annat att hantera inkommande post samt allmänna handlingar och kontroll/uppföljning av diariet. För detta ser vi att du är strukturerad och har vana att prioritera arbetsuppgifter.

Vidare kommer du att arbeta med nämndadministration så som kallelser, dagordningar och tjänsteskrivelser. Det ingår också framtagande och administration av bilagor samt protokoll. Ett fokus är även att kvalitetssäkra olika dokument. Dessutom innefattar arbetsuppgifterna att hantera bokningar av lokaler, resor och logi. Du kommer även att besvara förfrågningar, muntlig och på skrift, på engelska.

Vidare kommer du vara viktig i ansvar för att hantera digitala möten samt säkerställa att nödvändig teknik fungerar samt ge enklare support till deltagare. I och med rollens olika kontaktytor ser vi att du i en yrkesroll är social och tycker om att ge service. Vi ser också att du är prestigelös då det är ett mindre kansli.

Dina kvalifikationer

- Gymnasieutbildning eller motsvarande
- Ett par års erfarenhet som administrativ handläggare/administratör/koordinator
- Tidigare arbetat inom offentlig verksamhet med kunskap om kommunallagen, offentlighets-och sekretesslagen
- God IT och datorvana, särskilt Office paketet
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till ett utvecklande uppdrag via oss.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 12 juni 2020.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare sofie.nilsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2020
  • Ansök senast: 12 juni 2020

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Administrativ assistent projektstöd

Administrativ assistent projektstöd

15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024

Administratör

Administratör

15 maj 2024