Självgående Administratör/Ekonomiassistent till grossistbolag i Söderort

Arbetsbeskrivning

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

SW söker för kunds räkning en driven och strukturerad Administratör/Ekonomiassistent till grossistbolag i Söderort. Kundföretaget är ett grossistbolag inom detaljhandeln; man köper in varor från Sverige och Internationellt som sedan säljs till Stockholmsmarknaden. Grossistbolaget är ett dotterbolag inom en väletablerad och internationell grossistkoncern. Kundföretag har kontor och lager söder om Stockholm. Du är ensam Administratör på bolaget och sitter tillsammans med sammantaget cirka 17 medarbetare – 7 Traders – som köper och säljer varor – och 10 lagermedarbetare.

Tjänsten är ett föräldravikariat på minst 12 månader, du blir rekryterad på visstid direkt till vår kund, efter den initiala perioden finns möjligheter till förlängning.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Administratör/Ekonomiassistent kommer du att ansluta till ett företag med sammantaget cirka 20 anställda - 7 Traders och 10 lagermedarbetare. Du har en spindeln-i-nätetroll eftersom du fungerar som administrativt stöd till företagets Traders samt Lagermedarbetare. I rollen som Administratör kommer du exempelvis:

- Orderadministration

- Matcha order mot inleverans

- Kundfakturering

Det här är tjänsten för dig som har arbetat inom ekonomi/administration sedan tidigare, gärna inom/mot detaljhandeln. Du välkomnas till en arbetsplats med högt tempo, stora orderflöden och höga ambitioner. Du får visa vad du får för i en ansvarstagande administratörsroll på ett mindre, väletablerat grossistbolag som vill fortsätta växa tillsammans med dig!

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har arbetat minst 2år inom ekonomi/administration sedan tidigare. Du har en god ekonomisk förståelse. Vi ser gärna att du har arbetat inom dagligvaruhandeln sedan tidigare men det är inget krav. Du är systemvan samt lättlärd i ekonomi- och affärssystem. Du är datavan och har goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Vi söker dig som är driven och brinner för administration och ekonomi. Du är framåt och trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och stora orderflöden. Du är positiv, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med kollegor; såväl Traders på kontoret som kollegorna på lagret. Du är ansvarstagande, strukturerad och fungerar utmärkt i en roll som ensam Administratör/Ekonomiassistent på ett mindre bolag där du tar ansvar för dina processer. Du är positiv, prestigelös och fungerar utmärkt i såväl självständigt arbete som arbete i grupp.

Viktig information
Tjänsten är ett föräldravikariat på minst 12 månader, du blir rekryterad på visstid direkt till vår kund, efter den initiala perioden finns möjligheter till förlängning. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Söderlind, 08-407 55 69.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • 12 månader 12 månader
  • Publicerat: 10 juni 2016

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024