Självgående ekonomiassistent sökes till fastighetsbolag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Nu söker vi en självgående ekonomiassistent till en attraktiv kund inom fastighetsbranschen! Uppdraget är för en person som går på mammaledighet och startar omgående fram till 2017-12-31, med god möjlighet till förlängning. Du kommer att sitta på kundens kontor i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi nu en självgående ekonomiassistent. Vår kund är ett fastighetsbolag som har sitt kontor i trevliga lokaler i centrala Stockholm. Företagets ägare har ett flertal bolag och är även huvudägare för en hotellkedja. På kontoret arbetar idag 10 personer varav 3 personer sköter ekonomin för flera av ovanstående bolag.

Rollen innebär att du huvudsakligen arbetar med fakturor, kund- och leverantörsreskontran, sköter löpande bokföring, gör avstämningar samt handhar momsredovisningen för tre juridiska bolag. En stor del av ditt arbete innefattar också hyresavisering och hyresadministration. Vidare innefattar denna tjänst även andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på ett kontor såsom posthantering och telefonpassning.

Din bakgrund

Vi söker dig som genomgått en gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande såsom en KY-utbildning eller liknande. Du har även några års erfarenhet av självständigt ekonomiarbete kring arbetsuppgifterna som nämns ovan.

Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av arbete i Hogia Fastighet Pro samt Hogia Ekonomi är meriterande. Vi ser det även som meriterande om du arbetat med hyresadministration och hyresavisering.

Personliga egenskaper

För att lyckas i denna tjänst är det viktig att du är självgående, flexibel och prestigelös. Du är inte rädd för att hugga i och du klarar av att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt. Eftersom rollen även innebär kontakt med bland annat hyresgäster och leverantörer är det viktigt att du är serviceinriktad och har förmågan att skapa goda relationer.

Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team och du är noggrann samt har en hög ansvarskänsla. Vidare kräver rollen att du har ett stort intresse för ekonomi samt förmågan att arbeta mot satta deadlines. För att passa som medarbetare på vår kunds kontor är det även viktigt att du har glimten i ögat och att du aktivt vill bidra till en god stämning.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Stockholm

Information

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan och CV där du beskrivit dina erfarenheter av de arbetsuppgifter som krävs för denna tjänst.

Hos oss på Lernia får du möjlighet att prova på uppdrag hos våra kunder i flera olika branscher. Att vara konsult hos oss fungerar mycket på samma sätt som hos en traditionell arbetsgivare då vi har kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar och företagshälsovård. Hos oss har du som konsult nära kontakt med din konsultchef genom hela din anställning, vars främsta syfte är att få dig att utvecklas i din yrkesroll och trivas på din arbetsplats.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 3 februari 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


14 juni 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

14 juni 2024