Självgående ekonomiassistent till mindre företag

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Är du en självgående ekonomiassistent som är redo för en ny utmaning? Då är du personen vi söker. Det gäller ett uppdrag på heltid med omgående start fram till årsskiftet med chans till anställning hos företaget.

Arbetsuppgifter

Leverantörsreskontra, kontering och bokning av leverantörsfakturor Månadsavstämningar Skattekonto Vanligt förekommande arbetsuppgifter


Rollen innebär främst ansvar för leverantörsreskontra. Du kommer arbeta i ett nära samarbete med dina två kollegor och ni stöttar varandra i de dagliga arbetsuppgifterna. På sikt kan arbetsuppgifterna utökas till även arbete med ordermottagning. Företaget är ett mindre bolag med totalt 60 anställda.

Personligt

Du har någon form av ekonomisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. För att vara aktuell för rollen krävs att du är självständig och trygg i ditt arbete. Som person är du prestigelös och serviceminded. Du gillar att få saker och ting gjorda och att göra dem på ett korrekt sätt.

Din ansökan

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Ingen tid att förlora! Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Carin Berntsson på 040-665 51 04.

Konsult hos SJR
Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult hos SJR har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Marknadsmässig
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 juni 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024