Självgående Innesäljare till Armatec

Självgående Innesäljare till Armatec

Arbetsbeskrivning

Har du ett tekniskt intresse och erfarenhet av innesälj - gärna inom teknisk utrustning? Vill du vara en del av ett innovativt företag inom flödesteknik som genomsyras av en entreprenöriell företagskultur och stark teamkänsla? Är mixen av kundkontakt, teknik och hantering av säljfokuserad offertförfrågningar något för dig? Armatec erbjuder goda arbetsvillkor, bra förmåner och framtida utvecklingsmöjligheter! Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Med över 70 års samlad branscherfarenhet jobbar Armatec fortsatt idag med flödesteknik och fokuserar på att lösa tekniska utmaningar inom vatten, värme, kyla och process. På Armatec blir du en del av ett sammansvetsat team bestående av utesäljare och försäljningsingenjörer - kunniga experter med fokus på långsiktiga kundrelationer.

KYLA-teamet i Göteborg växer och välkomnar nu en ny kollega som Innesäljare med fokus på offertförfrågningar och delvis teknisk support. I denna position kommer du att vara både rösten och ansiktet utåt för Armatec då du kommer ha en viktig rådgivande och konsultativ roll gentemot kunderna.

Du kommer vara kundernas första kontaktpunkt via telefon och e-post, leda dem genom inköpsprocessen, administrera beställningar och skapa skräddarsydda offerter. Du ger också support till säljteamet genom att hantera offertförfrågningar och andra administrativa uppgifter samt deltar ibland i kundmöten för att säkerställa hög servicenivå och bygga relationer.

Du erbjuds
- Att vara en viktig spelare i en spännande och framåtlutad verksamhet där du får stor frihet att förverkliga dina idéer och driva din agenda framåt
- Goda möjligheter att påverka i en bred och platt organisation
- Goda förmåner och ett arbete där balans mellan arbete och privatliv värdesätts, exempelvis genom gemensamma aktiviteter och resor, friskvårdsbidrag samt andra förmåner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Mottagning av offertförfrågningar via telefon och e-post vilket hanteras som ett första steg i säljprocessen innan en eventuell beställning
* Vid behov stötta orderavdelning med att verifiera orderinformation såsom produktval och specifika krav från kunden
* Kommunikation med kunder genom att ge information och svara på frågor från kunder angående produkter, orderstatus och leveranstider
* Samarbeta med försäljnings-, inköps- och lageravdelningar för att säkerställa smidig behandling av förfrågningar och offertberedning
* Hantera eventuella frågor, klagomål eller problem med order och arbeta för att hitta snabba och effektiva lösningar i samråd med kunder och interna team
* Uppföljning av offerter och olika projekt
* Bygg och upprätthåll långsiktiga relationer med kunder genom att tillhandahålla högkvalitativ service och lyhördhet


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 5års erfarenhet av en liknande roll
- Har en teknisk bakgrund eller ett tekniskt intresse
- Tidigare erfarenhet av att ha jobbat med Innesälj och/eller kundservice med stor vana att samarbeta över olika avdelningar
- Har starka muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter för att effektivt presentera produkter, besvara frågor och hantera kundkommunikation
- Avslutad gymnasial utbildning
- Behärskar svenska och engelska i både skrift och tal

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att tillhandahålla teknisk support och lösa problem för kunder, samt förmåga att ge rådgivning och rekommendationer baserat på deras specifika behov

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Strukturerad
- Kommunikativ
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Armatec grundades 2003 och representerar välrenommerade varumärken som Alfa Laval, Bernard Controls, Flowserve och LESER på den nordiska marknaden. Som en del av Ernströmgruppen och inom affärsområdet Flow Technology samarbetar Armatec med systerbolag, vilket totalt innefattar 275 engagerade yrkespersoner, varav 70 är baserade vid vårt svenska huvudkontor.

För att läsa mer om Armatec - klicka här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2024
  • Ansök senast: 4 maj 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Jobba Som B2B-säljare

Jobba Som B2B-säljare

5 maj 2024

Jobba Som B2B-säljare

Jobba Som B2B-säljare

5 maj 2024

5 maj 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

Tjäna 40 000 SEK/M

5 maj 2024