Självgående Lönekonsult till ett Spännande Uppdrag

Självgående Lönekonsult till ett Spännande Uppdrag

Arbetsbeskrivning

Vill du använda din expertis till ett uppdrag där du får arbeta med hela löneprocessen tillsammans med ett familjärt team som har nära till skratt?

Var: Stockholm, Tyresö (delvis distans)
När: Omgående
Anställningsform: Konsultuppdrag via Delta Consulting
Längd: Till årsskiftet med möjlighet till förlängnin



Om vår kund



Vår kund är en ledande aktör inom arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter i Norden. Genom deras konceptvarumärken möter de professionella kunder i hela Norden i de kanaler där de vill möta dem, oavsett om det är butik, utesälj, digitala kanaler eller service på plats.

De befinner sig i en förändringsresa och skall inom snar framtid starta ett projekt som innebär att implementera ett nytt system. Målsättningen med projektet är att minska det manuella arbetet.

Deras värdegrund vilar på tre pelare: engagemang, samarbete och kompetens.



De erbjuder dig

Vår kund erbjuder en långsiktig relation i ett entreprenöriellt bolag med fin kultur. Du erbjuds att arbeta med hela löneprocessen tillsammans med ett familjärt team. Teamet består idag av tre personer, förhoppningen är att bli fem personer i samband med projektet.



De erbjuder dig även

- Hybridmodell för arbetet, vilket innebär att du delvis kan arbeta på distans

- Kollektivavtal
- Friskvårdsbidrag
- Förmånliga rabatter på deras butikssortiment


Om Rollen:

För att trivas i rollen som Senior Lönekonult hos vår kund ser vi att du är väl bekant med hela löneprocessen och som helst jobbat i lönesystemet Hogia. Vi söker dig som tycker om att jobba i grupp och har nära till skratt. Du känner igen dig i att vara analytisk, strukturerad och tar ansvar för dina uppgifter. Vi ser att du är driven, självgående och har några års erfarenhet av lönearbetet, gärna från detaljhandel. Du har god kännedom om lagstiftning och praxis inom relevanta ansvarsområde och kan uttrycka dig i tal och skrift. På sikt kanske du också vill ta ansvar för funktionen och ser dig själv som en given ledare. Du är ödmjuk och har en hög serviceanda.



Arbetsuppgifter:

- Säkerställa bolagets efterlevnad av arbetsrättslagstiftning och de kollektivavtal affärsområdet är knutna till inom löneområdet
- Samla in och bearbeta lönedata inför lönekörning samt hantera lönerevision (ca 1500 löner i Hogia i 4 olika bolag)
- Delta i rapportering, redovisning och information gällande personal- och lönerelaterade frågor till myndigheter/företag
- Kunna delge information till medarbetare och chefer gällande lön-, pension- och försäkringsfrågor
- Delaktig i uppdatering och underhåll av relevanta personalsystem
- Stötta och utbilda chefer i organisationen i de olika lönerelaterade processerna samt relevanta system.




Meriterande:

- Arbetat med något av följande kollektivavtal: Svensk Handels avtal med Handelsanställdas förbund (detaljhandels- respektive lager- och E-handelsavtalen) och Unionen (Tjänstemän respektive Tjänstemän inom detaljhandeln).
- Erfarenhet av arbete i Hogia system (PBM, Personal, Lön) Timeplan och Excel


Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul!

Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer.



Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Simone Husdal på simone@deltaconsulting.se eller 076-947 95 03.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Delta Consulting AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 29 januari 2023

Besöksadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
None

Postadress

Strandbergsgatan 12, 6tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024