Sjuksköterska till kundservice/vårdplanering

Arbetsbeskrivning

Heltid tillsvidare med start i september (senast)

I rollen innebär det att utifrån lagstiftning och försäkringsvillkor självständigt hantera kunder och skadeärenden. I jobbet ingår kontakt med kunder som präglas av stor lyhördhet och tålamod. Viktigt att man är pålitlig, inger förtroende och har ordningssinne. I rollen ingår också kontakter med läkare, juridiska ombud och myndigheter. Arbetet kräver utredningsvana och att man kan uttrycka sig enkelt i både tal och skrift.

I rollen ingår att administrativt hantera registrerade skador, samtal med kunder, godkänna och göra utbetalningar samt besvara frågor via mail, telefon och brev

Ansvarsområden
• säkerställa att vi följer och arbetar í enlighet med våra rutiner
• säkerställa att vi följer bolagets försäkringsvillkor
• säkerställa att kundinformation finns tillgänglig förförsäkringsenheten
• säkerställa att kunden möts på bästa sätt utifrån kundens eget informationsbehov
• delta i relevanta projekt efter behov
• bidra till att utveckla gruppens arbetsmetoder och rutiner


Vi söker nu dig som är leg. sjuksköterska med ett gediget intresse för vårdservice. I uppdraget som sjuksköterska inom vårdplanering kommer du arbeta med medicinsk rådgivning, bedömningar och bokning av vård samt ha ett visst administrativt ansvar där du godkänner sjukvårdsofferter, hanterar remisser, fakturor m.m. Dina kommunikationsverktyg blir telefon, mail och andra digitala verktyg.

Rådgivning per telefon kräver en välutvecklad samtalsteknik och en god förmåga att ta snabba beslut, väl förankrade i erfarenhet och kunskap. Du behöver ha en bred medicinsk kunskap och stark kommunikativ förmåga. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har ett positivt förhållningssätt och god samarbetsförmåga. Du behöver vara leg. sjuksköterska med några års erfarenhet från somatisk vård.

Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp med andra sjuksköterskor. Telefonvana samt tidigare erfarenhet från försäkringsbranschen är starkt meriterande.

Utbildning och arbetslivserfarenhet

• Legitimerad sjuksköterska
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete med försäkringsärenden
• Erfarenhet av att kunna läsa försäkringsvillkor
• Erfarenhet av att ge rådgivning via telefon eller likvärdigt
• Erfarenhet av att arbeta i IT-miljö

Personliga egenskaper
 
• Mål och resultatorienterad
• Egen initiativförmåga och handlingskraft
• Har en mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska
• Serviceinriktad
• God förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och effektivt
• Kunna samarbeta och vill utveckla samspelet med olika intressenter (leverantörer, kunder och kollegor)
• Har en helhetssyn och förmåga att växla perspektiv

Detta är en heltidstjänst som är förlagd dagtid måndag till fredag. Bolaget sitter i ljusa och moderna lokaler på Biblioteksgatan mitt i centrala Stockholm.

Sammanfattning

Besöksadress

Hammarby Allé 32
Stockholm

Postadress

None
Stockholm, 11833

Liknande jobb


6 december 2022