OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SNABBFAKTA
Omfattning: Heltid Arbetstider: Måndag-fredag kl.08:00-16:30 (med möjlighet till flex) Adress: Stockholm Startdatum: Önskad start omgående Anställningsform: Direktrekrytering
DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS
Vår kund hjälper privatpersoner och företag genom att erbjuda ett helhetsperspektiv inom vägassistans och försäkring - och ser till att kunderna alltid är i säkra händer. Det är en arbetsplats med ett öppet klimat där kulturen präglas av en stark teamkänsla där arbetsglädjen värderas högt. Företaget har nyligen flyttat in i nya, moderna och trivsamma kontorslokaler i Stockholm. Du kommer huvudsakligen att arbeta från kontoret men på sikt finns möjlighet att jobba hemifrån två dagar per vecka, när du hunnit bli varm i kläderna och är helt självgående i rollen.
DIN ROLL
Som skadeadministratör kommer du att arbeta med att administrera och vidarefakturera assistans- och försäkringsärenden inom vägassistanstjänster. Arbetsuppgifterna utförs främst självständigt men du kommer att tillhöra ett team på fyra personer.
I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår bland annat:
Kostnadsreglera bärgningstjänster mot försäkringsbolag.
Kund- och leverantörsservice via inkommande samt utgående samtal och mail.
Kostnadsgranskning/reglering av inkommande leverantörsfakturor samt vidarefakturering.
Kontaktperson för fakturafrågor från försäkringsbolag och kunder
Hantera självriskrättelser
Utredningar för kostnadsbestridanden
Besvara och ta ställning till bestridanden hos inkasso
Delbetalningar och underbetalningar från avtalskunder
Svara på frågor om utförd tjänst
Korrigera och dokumentera fel
Administrativa uppgifter
Vara engagerad i att effektivisera samt dokumentera rutiner och processer
VEM ÄR DU?
För att trivas och lyckas i den här rollen är du en person som är van vid att arbeta både självständigt och i team. Du värdesätter att ge en bra service och att hjälpa andra människor. Du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett professionellt och strukturerat sätt. Du drivs av att ta ansvar och att ha ett gott självledarskap. Du är positiv, har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och kan erbjuda konstruktiva lösningar på tvister. Vidare har du en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift, samt trivs med att ha telefon och mail som huvudsakliga arbetsverktyg.
Du som söker uppfyller nedan krav:
Erfarenhet från kundtjänst/kundsupport eller skadeadministration.
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
Behärskar Officepaketets samtliga delar. Goda kunskaper i Excel är en fördel.
Är flytande i svenska och har väldigt goda kunskaper i engelska. Har du dessutom ytterligare språkkunskaper är det ett stort plus!
Avslutad gymnasieutbildning, meriterande med inriktning inom ekonomi.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med motorfordonsförsäkringar.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Salesforce. ÖVRIG INFORMATION
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss
Tjänsten är en direktrekrytering och du kommer att bli anställd av vår kund.
Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll, UC och referenstagning.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.