Skadereglerare Byggskador

Arbetsbeskrivning

Vi söker en byggskadereglerare att hålla i när det blåser

Brinner du för byggtekniska frågor, är duktig på att ge kundservice i toppklass och har ett affärsmässigt tänk? Då skulle du gilla att jobba hos oss som byggskadereglerare! I rollen hjälper du våra kunder när de råkat ut för en skada på sitt hus. Du har många kontakter med både kunder och byggentreprenörer, främst via telefon och digitala kanaler men även besök på plats.
Om jobbet 
I rollen som byggskadereglerare har du ett ansvarsfullt och kommunikativt jobb där du varje dag får förtroendet att fatta beslut som påverkar våra kunders vardag. Vi hjälper våra företags-, lantbruks-, och privatkunder som råkat ut för i första hand vatten- och brandskador. Vi hjälper våra försäkringskunder genom att bedöma och se möjligheter till ersättning. När du får ett skadeärende blir din uppgift att granska skadan och berätta för kunden hur försäkringen gäller. Du kontaktar och samordnar rätt entreprenör, samt använder vårt kalkylprogram för att bedöma reperationsåtgärd och kostnad. För att hålla ordning i våra ärenden krävs god dokumentation i våra skadesystem.
Utbildning och erfarenhet 
Vi ser gärna att du har byggteknisk utbildning eller har erfarenhet från byggbranschen. Då en stor del av tjänsten handlar om dokumentation och kalkylering av byggskador behöver du ha en god administrativ vana. Tjänsten kräver också att du har goda språkkunskaper i svenska både i tal och skrift.
Vem är du? 
Vi vill att du ska trivas hos oss. Vi tror därför att du är genuint intresserad av att hjälpa våra försäkringskunder som råkat ut för skada och ser dig själv som en lagspelare. Vi hanterar både små och stora skador vilket ställer krav på att man kan anpassa sitt förhållningssätt beroende på situation. Vi hantera även många skadeärenden samtidigt, vilket förutsätter att man arbeta strukturerat och aktivt i skadorna.
För oss är det viktigt att även framöver ligga i framkant vad gäller skadereglering inom byggskador, kunden ska helt enkelt känna att vi är engagerade i varje kundmöte och att vi försöker göra det så enkelt som möjligt för kunden vid en skada. Det är vi som team som tillsammans gör skillnaden för våra kunder.
Mer information och ansökan  
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Blekinge
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2020
  • Ansök senast: 23 november 2020

Liknande jobb