Skadereglerare inriktning lösöre sökes till Dina Försäkringar Syd

Skadereglerare inriktning lösöre sökes till Dina Försäkringar Syd

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare, Dina Försäkringar Syd har idag ett sextiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar.

Läs gärna mer om oss på www.dina.se


Tjänstebeskrivning
Drivs du av att leverera enastående service gentemot kunder? Tycker du dessutom att försäkringsbranschen verkar intressant och som en plats där du kan fortsätta utvecklas? Då kan du vara personen vi söker!

Som Skadereglerare kommer du att ingå i ett team om fyra ambitiösa och kompetenta kollegor där ni tillsammans reglerar lösöre -och mindre byggskador. I denna roll driver du under frihet dina processer inom ramen för de framtagna rutiner som finns och i enlighet med gällande lag/praxis och försäkringsvillkor.

Du ansvarar för hela kundprocessen, från att ta emot och registrera skador till att fatta beslut i skadeärendet och genomföra eventuell utbetalning av ersättning till den skadedrabbade kunden. Du säkerställer att skadeprocessen dokumenteras i våra interna IT-system och du fungerar även som ett bollplank i övriga ersättningsfrågor. Skadeanmälan inkommer främst via telefon och mejl men även personliga besök på kontoret förekommer. Vid vissa skador kan det även bli aktuellt för dig att åka ut till vår kund för att kunna bedöma skadans omfattning på plats.

I denna roll finns det möjlighet att utgå från något av våra följande kontor: Halmstad, Varberg eller Lund.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning. Du har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta kundnära och har därmed erhållit erfarenheter som givit dig kompetens kring kundbemötande och service. Har vi tur så har du kanske till och med erfarenhet inom just försäkringsbranschen och i en roll som Skadereglerare.

För att lyckas i rollen krävs att du har god datorvana och har heller inga svårigheter med att lära dig nya IT-system. Du är en god administratör tack vare ditt tålmodiga och noggranna sätt att arbeta. Som person besitter du stor social kompetens och imponerar i ditt sätt att bemöta kunder och erbjuda dem högklassig service. Detta gör du genom att få kunderna att känna sig trygga och omhändertagna baserat på de beslut du fattar. Du är effektiv i ditt sätt att arbeta och påverkas inte av yttre faktorer och stundom högre arbetstempo utan behåller fokus och ett fortsatt driv framåt i arbetet.

Vi arbetar som ett team och värdesätter sammanhållning, så stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper för att medverka till en fortsatt bra gemenskap i gruppen. Vi ser därför att du har lätt för att skapa goda långsiktiga relationer, du stödjer och får andra att förstå och du gör detta genom en tydlig kommunikation och god pedagogisk insikt. Du har ett positivt och ödmjukt förhållningssätt samt värdesätter ett gott samarbete.

Du är en god användare av MS Office.

Du talar och skriver svenska obehindrat, har du dessutom kunskaper i engelska och/eller tyska är detta meriterande.

Tjänsten kräver B-körkort.

Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.


Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda.


Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se.

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast tisdagen den 22 juni 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2021
  • Ansök senast: 22 juni 2021

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb