Skadereglerare lösöre/lösegendom till Dina Försäkringar Syd

Skadereglerare lösöre/lösegendom till Dina Försäkringar Syd

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Klappar ditt hjärta för att ge utomordentlig service och att göra våra kunder nöjda? Då kan du vara vår nästa kollega! Vi befinner oss nu på en stor förändringsresa och behöver därför fler kompetenta medarbetare. Välkommen med din ansökan!

Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare. Dina Försäkringar Syd har idag ett sjuttiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar.

Läs gärna mer om oss på www.dina.se

Dina arbetsuppgifter
Som skadereglerare kommer du att ingå i ett team om sex ambitiösa och kompetenta kollegor där ni tillsammans reglerar lösöre- och mindre byggskador. Arbetet består huvudsakligen av reglering inom vårt produktsegment Privat men kan komma att utökas till att även avse Lantbruk och Företag. I denna roll driver du under frihet dina processer inom ramen för de framtagna rutiner som finns och i enlighet med gällande lag/praxis och försäkringsvillkor.

Du ansvarar för hela kundprocessen, från att ta emot och registrera skador till att fatta beslut i skadeärendet och genomföra eventuell utbetalning av ersättning till den skadedrabbade kunden. Du säkerställer att skadeprocessen dokumenteras i våra interna IT-system och du fungerar även som ett bollplank i övriga ersättningsfrågor. Skadeanmälan inkommer främst via telefon och mejl men det förekommer även personliga besök på kontoret.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning och är placerad på något av våra kontor i Halmstad, Lund eller Kalmar.

Din profil
Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning. Du har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta nära kund och har därmed erhållit erfarenheter som givit dig kompetens kring kundbemötande och service. Det är meriterade om du har erfarenhet från försäkringsbranschen och gärna i en roll som skadereglerare.

För att lyckas i rollen krävs att du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya IT-system. Du är en god administratör tack vare ditt tålmodiga och noggranna sätt att arbeta. Som person besitter du stor social kompetens och imponerar i ditt sätt att bemöta kunder och erbjuda dem högklassig service. Detta gör du genom att få kunderna att känna sig trygga och omhändertagna baserat på de beslut du fattar. Du är effektiv i ditt sätt att arbeta och påverkas inte av yttre faktorer eller emellanåt ett högre arbetstempo utan behåller fokus och ett fortsatt driv framåt i arbetet.

Vi arbetar som ett team, vi hjälper varandra och värdesätter sammanhållning, så stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper för att medverka till en fortsatt bra gemenskap i gruppen. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera och du har ett ödmjukt och positivt förhållningssätt.

Du är en god användare av MS Office. Du talar och skriver svenska obehindrat, har du dessutom kunskaper i engelska och/eller tyska är detta meriterande.

Vänligen ange ditt löneanspråk (i kronor), möjlig startdag och berätta även varför du är intresserad av just denna tjänst samt vilka kompetenser du kan bidra med.

Tjänsten kräver B-körkort.

Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.


Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda.


Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terese S Carlstedt på telefon 0734-666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se.

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 19 november 2023. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


Skadereglerare

Skadereglerare

8 maj 2024