Skadereglerare Motorskador

Arbetsbeskrivning

Om oss

När du jobbar hos oss på Länsförsäkringar Kalmar Län blir du omedelbart en del av en stark, positiv kraft i vårt lokalsamhälle. Den viktigaste resursen i vårt arbete är våra 240 medarbetare - du och dina kollegor, som alla bidrar till vårt mål att vara den ledande aktören inom bank och försäkring här i länet. Eftersom vi har våra kunders bästa som enda mål är det viktigt för oss att finnas så nära våra kunder som möjligt. Därför har vi egna kontor från norr till söder i vårt avlånga län – i Västervik, Vimmerby, Oskarshamn, Kalmar, Nybro och Borgholm. Vår vardag präglas av samarbete, gemenskap och glädje. Men det finns också något annat som genomsyrar hur vi tänker och agerar. Eftersom vi ägs av våra kunder har vi alltid våra kunders långsiktiga bästa i åtanke. Vi tror helt enkelt på det vi gör och är måna om att du som jobbar hos oss ska trivas och utvecklas både inom yrket och som människa. Vi är här för länet, här för kunderna och här för dig.

Som skadereglerare möter du de kunder som drabbats av en skada på sitt fordon och vill göra en skadeanmälan per telefon eller via någon av våra digitala kanaler. Din uppgift blir att följa kunden genom hela skadeprocessen som börjar med att du fastställer orsak och omfattning. Tjänsten innebär mycket eget ansvar då du själv utreder och tar beslut i ersättningsfrågor utifrån försäkringsvillkor, praxis och gällande lagstiftning. Till din hjälp har du självklart dina engagerade kollegor i teamet som alltid stöttar och hjälper varandra.

Större delen av dagen fyller du med kundmöten via telefon och mejl, och där emellan hanterar du administration runt dina ärenden. Arbetet kräver att du snabbt kan växla mellan dessa arbetsuppgifter.
Du har god känsla för service och tar dig tid att hjälpa kunden. På ett enkelt och pedagogiskt sätt förklarar du vad som kommer att hända härnäst i ärendet samtidigt som du löpande dokumenterar vad som sker under processens gång.

Vem är du?

Vi söker dig som med drivkraft och engagemang vill bidra till vår utveckling. Du har tidigare erfarenhet av kundkontakt och trivs med att ge service och bygga relationer. Rollen kräver att du är noggrann samtidigt som du har förmåga att fatta beslut, vara effektiv och komma till avslut i ärenden. För att trivas i rollen är det viktigt att du kan ta till dig nya arbetssätt och motiveras av utveckling där digitalisering är en självklar del.

Vi värdesätter också att du arbetar på ett prestigelöst sätt och att du har lätt för att samarbeta med andra. Som person är du trygg i dig själv och kan ta för dig både i teamet och i kundsamtalen. Vidare klarar du även av att hantera svårare kundsamtal på ett professionellt och ödmjukt sätt.

Körkort är ett krav för att du ska ha förståelse för olika trafiksituationer som våra kunder beskriver.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hendrik Dahlgren
+46 70-4715903
Elin Hedberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2023
  • Ansök senast: 16 oktober 2023

Besöksadress

Tegeluddsvägen 21
None

Postadress

Tegeluddsvägen 21
Stockholm, 11541

Liknande jobb