OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa.Vi skall vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder.Vi gör i dagsläget rekryteringar inom IT, Sälj & Marknad, Ekonomi, Support och Kundtjänst.Help at Work gör alltid lite mer, lite snabbare och lite bättre.Vi ses!För kunds räkning söker nu Help at Work dig som vill gå in i rollen som ekonomiassistent i ett innovativt mjukvarubolag på tillväxt.Tjänsten är ett vikariat på 1 år med start i maj.Du kommer, med stöd av en "mentor" 1 gång i veckan, få ta ansvar för företagets ekonomihantering. Koncernens storlek erbjuder dig stora möjligheter att arbeta med en bredd av företagets ekonomiska processer och även ta ansvar för administrativa uppgifter. Arbetsuppgifter: Med stöd av din "mentor" förväntas du att hantera: -Kundreskontra, inkl.fakturering -Leverantörsreskontra -Löner -Skattedeklaration -Avstämning av kassaflöde samt prognoser -Månads- och kvartalsrapportering till resp. VD -Avstämningar med utländska dotterbolag -Budgetupprättande och uppföljning -Årsbokslut Vi tror därför att du är kunnig inom redovisning med en grundförståelse för koncernredovisning.Du har förståelse för ekonomiska samband, rapporter, bokslut och analyser samt har erfarenhet av bokslut, budgetarbete, lönehantering, kassaflödesanalyser. Som person är du självgående och noggrann och van vid att leverera kvalitet även när tempot är högt. Du har även goda kunskaper i Excel, Svenska och Engelska i tal och skrift. Låter det intressant?