Skattekonsult inom rapportering & compliance

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av internationell skatterapportering och compliance och vill vidareutvecklas på en byrå som satsar stort på det internationella nätverket? Då ser vi fram emot din ansökan till Skånes coolaste skattegrupp!

BDO präglas av en familjär företagskultur som prioriterar kompetensutveckling hos våra medarbetare och samarbeten mellan kollegor, kontor och affärsområden. Visste du att vi har belönats med SKI:s utmärkelse i mer än ett decennium och har branschens nöjdaste kunder? Det har vi till stor del tack vare våra fantastiska medarbetare! Något vi är väldigt stolta över.

Om rollen

På BDO i region Syd arbetar ca 80 medarbetare inom affärsområdena revision, lön, redovisning och skatt. I denna roll tillhör du skatteteamet eller redovisningsteamet som tillsammans besitter bred redovisnings- och skattekompetens och som samtliga värdesätter teamarbete högt. Din roll är central och viktig och i ditt dagliga arbete ansvarar du för att stödja våra utländska kunder kring internationell skatterapportering och compliance. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

• Löpande rapportering av momsdeklarationer
• Periodisk sammanställning och intrastat för utländska kunder.
• Upprätta eller granska inkomstdeklarationer för både svenska och utländska kunder.

Du fokuserar initialt på dessa ansvarsområden, men ditt arbete innehåller även övriga skatte- och/eller redovisningsuppgifter, baserat på din kunskap och erfarenhet.

Om dig

Vi söker dig som vill vara med på vår resa och tillsammans med oss utveckla vår affär. Du arbetar nära kunden men med ett stort internationellt nätverk i ryggen samtidigt som du får samarbeta med kollegor som innehar en bred kompetens och erfarenhet. Du erbjuds stort eget ansvar och goda möjligheter till vidareutveckling. Du behöver inte nödvändigtvis vara jurist, utan framförallt har du gedigen kunskap inom redovisning och rapportering. Ditt engagemang och din förmåga att bidra till vårt team är det viktigaste för oss. Vi ser gärna att du:

• Trivs i en digital arbetsmiljö
• Har erfarenhet av redovisning och skatterapportering över nationsgränser.
• Har stor kunskap i Excel samt förmåga att arbeta i digitala plattformar såsom Global Portal/Hogia Point.
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då du dagligen kommunicerar på dessa två språk inom BDO och gentemot våra kunder.

För att trivas och lyckas i rollen är ansvarstagande och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du har även en stark vilja att bidra till våra kunders framgång genom god service och rådgivning. Framför allt har du ett stort eget driv i ditt arbete och vill tillsammans med oss leva upp till våra värdeord: relation, fokus, mod och relevans.

Vi erbjuder dig

En chans att arbeta i en trivsam arbetsmiljö, inkluderande och familjär företagskultur och spännande organisationsstruktur. Vi förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa våra kunder på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Har du en näsa för affärer är vi övertygade om att du når extra högt. Vi erbjuder även ett brett förmånspaket, gemensamma idrotts- och kulturaktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga och kompetenta kollegor!

Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själva är med och påverkar sin framtid – om du har mod, vilja, fokus och engagemang kan du nå hur långt du vill!

Tjänsten är företrädesvis baserad i Helsingborg, men möjligheten finns till arbete även från Malmö, dock är det Helsingborg som gäller i uppstartsperioden.

Vill du bli en av oss?

Vad kul! Skicka i så fall in ditt CV och personligt brev samt svara på några urvalsfrågor redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan.

• Start: Omgående eller enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid
• Ort: Helsingborg (Placering i Malmö fungerar på sikt om du föredrar det)

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på sin utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 100 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra c:a 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Personligt engagemang är lika viktigt för oss som kunskap och kvalitet. Vi tror att det är den insikten som har gett oss branschens nöjdaste kunder sedan 2013. Läs mer om BDO som företag här.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BDO Syd AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Liknande jobb


29 april 2024

25 april 2024