Skatteombud inom borgenär

Skatteombud inom borgenär

Arbetsbeskrivning

Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som skatteombud företräder du Skatteverket i domstol.

Du får möjlighet att arbeta med utmanande utredningar kring intressanta och varierande frågeställningar.

Om jobbet
Du kommer som skatteombud att handlägga ärenden och företräda Skatteverket i domstol gällande företrädaransvar samt att ingå överenskommelser. Det kan även tillkomma att i domstol hantera ansökningar och processer som gäller att företräda staten i konkurs, betalningssäkring, kvarstad, företagsrekonstruktion, offentliga ackord, likvidation, preskriptionsförlängning samt överklaganden i utsökningsmål och tvister enligt 2 kap. 30 § UB. Du analyserar, prövar bevisfrågor och bygger upp rättslig argumentation.

Du driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör sektion 2 på skatteenhet 51 på Skatteavdelningen, med placering i Umeå. På vår sektion är vi 15 medarbetare som jobbar inom borgenärsområdet.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha en god analys- och beslutsförmåga
- ha integritet i ditt agerande och ha förmåga att skapa förtroende
- ha god förmåga att samarbeta och dela med dig av din kunskap
- ha god kommunikationsförmåga i tal och skrift.

Du ska även ha:

- en avslutad högskoleutbildning om minst 270 hp (180p) inom juridik
- fullgjord notariemeritering.

Det är önskvärt att du har erfarenhet av arbete med process i domstol.

Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader

På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!



Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 9 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Regionjurist

Regionjurist

14 mars 2024

Förhandlare Eskilstuna

Förhandlare Eskilstuna

10 februari 2024