Skill söker en redovisningsekonom till Linköping

Skill söker en redovisningsekonom till Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du redovisningsekonom och vill vara med på en spännande resa i ett framgångsrikt bemanningsföretag? Då har vi jobbet för dig.

Om företaget
Skill är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en växande nationell närvaro. Våra ägare, som är 18 industriföretag, tre kommuner och ett regionförbund, vill att vi arbetar med att säkerställa kompetensförsörjning av högsta kvalitet.
I vårt uppdrag ligger också att vara engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungera som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk. Skill har idag kontor i Linköping, Norrköping, Motala, Stockholm, Göteborg och Karlskrona. Dessa kontor bemannas av sammanlagt ett 80-tal personer. Över 700 konsulter är uthyrda till våra kunder och vi gör flera hundra rekryteringar direkt till kund under ett år.
Vårt affärsstödsteam finns på Linköpingskontoret och servar hela organisationen.


Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder en tjänst som redovisningsekonom där du ingår i ett team som innehåller funktioner som ekonomi, lön, reception, IT och kvalité & Miljö, totalt 7 medarbetare. Affärsstöd är en intern servicefunktion, interna kontakter och närvaro är därigenom en naturlig del i din vardag. Du bidrar med din kompetens och engagemang i utvecklingsarbetet av ekonomiprocesserna, med huvudfokus på bokslut och den löpande redovisningen.
För att passa i rollen ser vi att du har erfarenhet av arbete inom följande områden:
• Upprättande av års- och månadsbokslut
• Koncernbokslut
• Årsredovisning
• Avstämnings- och analysarbete
• Löpande bokföring
• Moms-/skattedeklarationer
Har du erfarenhet av löneadministration är detta starkt meriterande.


Din profil
Du har civilekonomutbildning eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning redovisning eller motsvarande och flera års erfarenhet av likande arbetsuppgifter.
Som person har du ett intresse för utvecklings- och förbättringsarbete, är ansvarstagande och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.
Då tjänsten innehåller mycket löpande kontakt både internt och externt är det viktigt att du är serviceinriktad och lyhörd. Du har erfarenhet av Office-paketet och är bekväm med att arbeta i olika IT-system, koncernen använder Visma som affärssystem.
Tjänsten är heltid (100%), tillsättning sker enlig överenskommelse och du rapporterar till ekonomichefen.


Ansökningsförfarande
Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.skill.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss. Om du har frågor är du välkommen att ringa eller maila till Ekonomichef Peter Teske 013-495 89 83 alt 0764-96 6041, peter.teske@skil.se eller ansvarig rekryteringskonsult Svanhild Johansson, 0720-05 99 64, svanhild.johansson@skill.se Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Broeders

Svanhild Johansson

Mattias Östman

Pehr Petersson

Lena Johansson

Annika Elfvingsson

Fredrik Larsson

Svanhild Johansson
0720 05 99 64
Elise Karlborg
0707-77 96 41
Pehr Peterson
0707-78 96 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2020
  • Ansök senast: 13 april 2020

Besöksadress

Repslagaregatan 19
582 22 Linköping

Postadress

Repslagareg. 19
Linköping, 58222

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024