Skriv jobbtitel här

Skriv jobbtitel här

Arbetsbeskrivning

Vi söker en IT-supporttekniker till vår första linje med ett brinnande intresse för IT-området och som vill ge service i världsklass!

Om Tekniska verken:
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Idag är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord; drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.

Dina arbetsuppgifter:
I supportarbetet i förstalinjen kommer du att hjälpa Tekniska verkens interna medarbetare med olika tekniska utmaningar. Du kommer ingå i ett mindre team som agerar bryggan mellan IT-avdelningen och den övriga verksamheten. Dina arbetsuppgifter innefattas av att:

- på ett välkomnande och lösningsorienterat sätt bemöta användarnas frågeställningar oavsett komplexitet.
- tolka och diagnostisera användarens upplevelse till en teknisk problembild för att underlätta vidare felsökningsarbete.
- förklara och lösa användarens tekniska utmaningar på en anpassad pedagogisk nivå.
- metodiskt felsöka ärenden som inkommer via telefonen, besök och via ärendesystemet.
- administrera arbete med konton och behörigheter.
- lämna ut beställd hårdvara till användare.

Erfarenheter du tar med och delar med oss:

- Minst ett års erfarenhet av support/kundservice eller serviceyrken med direkt kundkontakt.
- God datorvana, tekniskt intresse samt nyfikenhet och viljan att lära sig mer.
- Flytande svenska i tal och skrift.
- Grundläggande kunskaper i engelska.

Vem är du?
Vi söker nu dig som brinner för att ge god service, bidra med energi samt arbetsglädje både till teamet och till dina interna kunder på Tekniska verken. Med ditt pedagogiska sätt, goda kommunikativa förmågor samt din höga servicekänsla blir du en viktig del av Tekniska verkens IT-avdelning. För att du ska trivas i denna tjänst är det viktigt att du är tekniskt intresserad samt att du är nyfiken på att sätta dig in i nya system och vara lösningsorienterad. Det här är tjänsten för dig som vill leverera service i världsklass och vill vara med i visionen att bygga världens mest resurseffektiva region.

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef Fredric Renmark 013-30 86 01. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. För rekryteringsprocessen svarar Yannick Maack, 013-20 95 02.

Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar med en löpande urvalsprocess så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt, dock senast den 10 oktober.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tekniska verken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2022
  • Ansök senast: 10 oktober 2022

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024