Snille söker HR-administratör för uppdrag hos kund

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi någon som har ett intresse i HR frågor, lön och personal. Tjänsten är till att börja med ett konsultuppdrag där du som person kommer vara anställd av Snille Bemanning. Uppdraget finns i Sundbyberg med ca 50 st anställda. Beroende på arbetsmängd kommer uppdraget innefatta mellan 50 - 100% arbetstid.

Som HR- administratör kommer dina uppgifter variera med uppgifter såsom upprättande av struktur/rutiner samt stödfunktion till avdelningschefer. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenheter inom HR/Administration och lön.

Beskrivning

• HR Administration (pension, sjukanmälan, semester, löneadministration)
• Lönehantering
• Ta hand om personalfrågor och rapportering
• Stödfunktion åt chefer vid diverse personalfrågor, utvecklingssamtal, rekrytering etc
• Supporta Chefer/Medarbetare inom organisationen
• Upprätta utveckla och driva HR processer



Sökandes profil

• Du har minst ett par års erfarenhet av liknade roll
• Är flytande på svenska både i tal och skrift.
• Trivs att arbeta självständigt
• Lösningsorienterad och serviceinriktad
• Är kommunikativ och förstående
• Förmåga att kunna tolka lagar och avtal
• Noggrann och organiserad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SNILLE BEMANNING AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 2 -
  • Publicerat: 10 februari 2017

Liknande jobb


HR-administratör för omgående tjänst

HR-administratör för omgående tjänst

15 april 2021

Human Resources praktikant

Human Resources praktikant

14 april 2021