Social Media Manager

Arbetsbeskrivning

Gina Tricot är en svensk modekedja som erbjuder spännande och feminint mode till kvinnor i över 30 länder. Sedan starten 1997 har vi växt explosionsartat och har idag 180 butiker i fem europeiska länder, samt över 2000 anställda. Vi har en stark passion för mode och har som målsättning att erbjuda kunder en ny, intressant shoppingupplevelse – oavsett hur ofta de handlar. Vi fortsätter att expandera och blickar ständigt framåt för att se hur vi kan utvecklas som internationell modeaktör.


Vi söker en driven och kreativ Social Media Manager till vår online-avdelning som är en del av marknadsavdelningen. Som Social Media Manager ansvarar du för hela Gina Tricots närvaro i sociala medier och arbetar strategiskt och operativt med olika plattformar. Som företagets expert på sociala medier arbetar du för att inkludera både våra kunder och dina kollegor för att ta vår närvaro till nästa nivå. Du jobbar för att maximera vår synlighet och skapa engagemang med fokus på Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube och Pinterest.

Dina arbetsuppgifter som vår Social Media Manager är att:

Utveckla vår sociala media-strategi som en del i övergripande målsättningar för vår digitala strategi med fokus på plattformarnas unika förutsättningarDagligen arbeta, självständigt, effektivt och med känsla för detaljer, med att skapa och publicera content i sociala medier som engagerar användarna på aktuella plattformar. Du leder också ett redaktionsråd för sociala medier där ett antal kollegor med kompletterande kompetenser medverkarMed fokus på timing och ett kommersiellt tänk skapa engagerande content som leder till konverterande trafik på ginatricot.comProaktivt följa med i den tekniska utvecklingen och hålla dig uppdaterad med trender inom digitalt, mobilt och sociala medier samt sprida lärdomar internt i organisationenPlanera och genomföra och följa upp annonsering i sociala medier tillsammans med vår mediabyrå.Självständigt arbeta med att följa upp ditt arbete inom sociala medier via Google Analytics och övriga verktyg med syfte att skapa insikt som kan föras vidare till organisationenTillsammans med vårt kundservice-team föra dialog med våra kunder



Du som vår Social Media Manager:

Är expert på hur olika sociala plattformar fungerar och har ett genuint intresse för sociala medierHar bevisat framgångsrikt jobbat med social medier för ett retailbolag och/eller brand på en internationell arenaHar en relevant utbildning av arbete med digital marknadsföring med fokus på sociala medierÄr engagerad, organiserad och har förmågan att multitaska - alltid med kunden i fokusÄr väldigt duktig på att uttryck dig i skrift på både svenska och engelska och är van vid att jobba med kanalanpassad tonalitetHar flerårig erfarenhet av att jobba med färg och form i Photoshop, samt erfarenhet av fotning och rörligt material i digitala sammanhang

Tjänsten är belägen i Borås.

Låter detta som något för dig? Skicka ditt cv och ett personligt brev via länken här bredvid. Vi arbetar med löpande urval men ansök senast den 25 november 2016.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Heléne Kry på: 0703-743345

Kontaktpersoner på detta företaget

Helen Kry
+46 703-74 33 45
annakarin sellstedt
+46 0705101834
Cecilia Andersson
+46 709-384182
Marie Johansson
+46 720771694

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gina Tricot Gina Tricot Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Marknadsmässig
  • heltid , provanställning med tillsvidare som följd nov 2016
  • Publicerat: 26 oktober 2016

Besöksadress

Teknologg 2
None

Postadress

Lundbygatan 1
Borås, 50630

Liknande jobb


WaterAid söker en strategisk kommunikatör

WaterAid söker en strategisk kommunikatör

26 april 2024

Copywriter

Copywriter

16 april 2024