Social- och arbetsmarknadsförvaltningen söker administratör

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen söker administratör

Arbetsbeskrivning

I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare. Vill du bli en del av vårt team och vara med och utveckla vår organisation? Hallsbergs kommun, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen söker en administratör för en tillsvidareanstäning, 100%.

Om jobbet:

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, glädje och driv är våra gemensamma värderingar. Vår arbetsplats består av 55 medarbetare med olika roller och ansvarsområden.

Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till arbetet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra kommuninvånare.

Arbetsuppgifter:

Nu söker vi en administratör till individ- och familjeomsorgen (IFO), Social- och arbetsmarknadsförvaltningen, då vi har en pensionsavgång. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter är administration i de dagliga förekommande arbetsuppgifterna på en social- och arbetsmarknadsförvaltning. Arbetsuppgifterna innefattar personaladministration, fakturahantering i Agresso, gallring och arkivarbete, diarieföring samt viss handläggning. I arbetsuppgifterna ingår även att hantera återsökning av statliga bidrag för IFO samt utveckling av vårt kvalitetsarbete.

I tjänsten ingår även arbete i receptionen på individ- och familjeomsorgen. Genom det viktiga arbetet i vår reception är du ett av våra ansikten utåt och möter samt ger service till alla kommuninvånare som besöker oss. Vår förväntan är att du deltar aktivt i det dagliga arbetet och löser arbetsuppgifterna tillsammans med verksamhetschef, enhetschefer och dina kollegor. Du kommer även att ha ett nära samarbete med socialsekreterarare, ekonom, assistenter, utvecklingssamordnare, handläggare och samverkanspartners. 

Kvalifikationer och personliga egenskaper:

I vårt team har vi gemensamt ansvar för förekommande arbetsuppgifter vilket kräver att du är lyhörd, flexibel, lösnigsorienterad och har lätt för att samarbeta. För att trivas hos oss ska du kunna arbeta självständigt i din roll och du behöver kunna ta eget ansvar för att ge god service och driva frågorna vi arbetar med framåt för att utveckla vår verksamhet. Du inger förtroende och bygger relationer, du har integritet och vana att hantera känslig information. Du har ett naturligt sinne för ordning och struktur.

Vidare är du van vid att samarbeta med många olika intressenter och tycker om att ha många uppgifter på gång samtidigt. Du ser vad som behöver göras på arbetsplatsen, du kan prioritera och ta beslut, är snabblärd och har lätt för att sätta dig in i nya system och arbetsuppgifter. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska. God kommunikation och ett professionellt förhållningssätt krävs.

För rollen vill vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som koordinator eller administratör/administrativ assistent med ovan nämnda förekommande arbetsuppgifter och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet. Vi ser positivt på erfarenhet av arbete i reception.

Goda kunskaper om Officepaketet är en självklarhet. Det krävs att du har en god datorvana och om du har erfarenhet av att arbeta i systemen Agresso, Platina och Procapita/Lifecare är detta meriterande. Även kunskap om lagstiftning inom individ- och familjeomsorgen är meriterande.

B-körkort är önskvärt. 

Då det är betydande att du som person passar väl in i arbetsgruppen och kan bemöta våra klienter väl lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig

Inom Hallsbergs kommun erbjuder vi friskvårdsbidrag samt möjlighet till förmånscykel.

Vi erbjuder individuell och konkurrenskraftig lön samt goda möjligheter till bra löneutveckling enligt uppsatta lönekriterier. Du har möjlighet att semesterväxla.

Övrigt:

Tillträde sker efter överenskommelse. Rekryteringsarbetet påbörjas omgående och pågår löpande under ansökningstiden och därför rekommenderar vi dig att söka så snart som möjligt. 

Sista ansökningsdag: 2023-02-26. 

Gillar du planering, service och samarbete? Är du snabblärd och flexibel i ditt arbetssätt? Då kan du vara den vi söker! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi hoppas att du vill bli en del av vår organisation!

Vänligt men bestämt undanber vi oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla kontakter av annonserings- eller rekryteringsföretag i samband med denna annons.

Fackliga företrädare nås via kommunens kontaktcenter Hallsbergs kommun, 0582-685000

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor tillika Förskolechef Inger Andersson
0582-68 60 43
- Lärarförbundet -
0582-68 50 48
- Lärarnas Riksförbund -
0582-68 50 47
Rektor Lasse Eskelinen
0582-68 52 99
Rektor Marcus Boljang
0582-68 52 68
Rektor tillika Förskolechef Marie Rundberg
0582-68 62 00
Rektor Birgitta Åberg
0582-68 60 03
Budget- och adm rektor Kjell Gunnarsson
0582-68 60 07
Enhetschef Vuxengrupp Maria Johansson Engdahl
0582-68 54 28
Områdeschef Håkan Andersson
0582-685320

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hallsbergs kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Västra Storgatan 14
None

Postadress

Västra Storgatan 14
Hallsberg, 69480

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024