Social och driven administratör till IFO Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.



Avdelning Individ och familjomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård. Inom myndighetsenheten ingår: ekonomiskt bistånd, budget och skuldrådgivning, utredning och insatser för barn och unga och dess familj, utredning och insatser för beroendeproblematik, familjrätt, utredning för ensamkommande barn och ungdomar, samt utredning för äldre och funktionsnedsatta.

Vår enhet, Individ och Familjomsorg/Bistånd har ambition att ständigt vidareutvecklas och förbättras i takt med samhällsutvecklingen och dem utmaningar som vi möter. Vi som arbetar inom enheten är bland annat socialsekteterare, behandlare, handläggare och utredare. Vi är en relativt liten arbetsgrupp med närhet till närmaste chef och avdelningschef.

Arbetsuppgifter:
- Hos oss är det viktigt att du aktivt deltar i att utveckla din egen roll och dina arbetsuppgifter för att vi ska hitta nya arbetsätt och utvecklas som arbetsplats. Dina arbetsuppgifter som administratör inom socialtjänsten kommer att innebära varierade arbetsuppgifter och innehålla en hög grad av självständigt arbete. Du kommer framför allt att fungera som ett administrativt stöd till socialsekreterare och enhetschef. Dina arbetsuppgifter kommer att handla om dokumenthantering, arkivering och posthantering, samt att upprätthålla kontakter såväl internt och externt. Vi söker en serviceinriktad och flexibel person som kan hantera olika situationer på ett ansvarsfullt sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt och trivs att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter

Kvalifikationer:
- Krav:Du har gymnasieutbildning med ekonomisk, samhällsvetenskaplig eller administrativ inriktning eller motsvarande som bedöms likvärdig.
- Du har god datorvana och kunskap om Microsoft Office
- Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska . Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Utbildningsinriktning:
- Examenstitel: Administratör

Utbildningsnivå:
- Gymnasium

Vi erbjuder:
- ett nära och tydligt ledarskap och en positiv arbetsgemenskap
- - ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
- - flextid
- - friskvård på arbetstid
- - delaktighet i utvecklingen av verksamheten
-
- Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Dillner Vestberg

Ledarna Ingrid Fahlström
0680-16278
Ledarna Eva-Lotta Lundin
0680-16280
SSR Anna Backlund-Larsson
070-6251841
Vision Catarina Månsson
0680-16352
Vision Lina Eklund
0680-16345
Anna Backlund-Larsson
0680-17659
SSR Ove Antonsson
0680-16137
VISION Catarina Månsson
0680-16352
Karolina Eriksson
0680-17723

Sammanfattning

Besöksadress

Medborgarhuset 84280 SVEG
None

Postadress

Medborgarhuset
SVEG, 84280

Liknande jobb


Administratör

Administratör

23 maj 2024

Administratör

Administratör

22 maj 2024