OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår personalpolitiska vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.Linköpings kommun är organiserad enligt beställar- utförarmodellen.Kommunen sysselsätter cirka 8.300 anställda i den egna verksamheten och cirka 1.500 arbetar med kommunala beställningar hos externa arbetsgivare.ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER På sociala förvaltningen arbetar drygt 200 personer som har myndighetsutövning som sin huvudarbetsuppgift.Förvaltningen består av en stab; en mottagningsenhet, en individ- och familjeomsorgsenhet samt en enhet för äldre- och funktionshindrade.Uppdrag/Arbetsuppgifter Ditt uppdrag under 6 månader är att i ett team på totalt tre socialsekreterare, i nära samarbete med IFO-enheterna för barn-, ungdom- och placering ansvara för redan pågående utredningar enligt SoL.I ansvaret ingår att utreda barn och ungdomsärenden samt att överväga och ompröva vården.Ditt team kommer att få en särskilt utsedd handledare som stöd och bollplank i det dagliga arbetet.KVALIFIKATIONER Nödvändig kunskap och erfarenhet: Socionomexamen eller annan likvärdig teoretisk utbildning i socialtjänstlagarna samt tidigare arbetslivserfarenhet av socialt arbete.För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun.Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39