Socialadministratör

Arbetsbeskrivning

Angered är en av Göteborgs tio stadsdelar. Här bor ungefär 51 000 personer i en miljö som är en blandning av miljonprogramsområden, småhusbebyggelse och traditionell landsbygd med storslagen natur. Angered har ett mycket aktivt föreningsliv och här bor människor med ursprung från ett hundratal olika länder.

Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso- och sjukvård samt social omsorg för funktionsnedsatta och äldre. Vi är 4000 anställda i förvaltningen.

Angered har en ung befolkning och en tydlig vision om utveckling inom en mängd områden, med fokus på trygghet, folkhälsa och förbättrade resultat i skolan. Detta gör att det finns energi och dynamik i förvaltningens arbete. Här får du vara med och uppfinna!
Mer information om stadsdelsförvaltningar i Göteborgs Stad hittar du på www.goteborg.se


ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra skillnad och vara delaktig i utvecklingen av en ny administrativ process?
Då har vi jobbet för dig!

Administrativa enheten är en ny enhet och bildades i mars 2016 och innebär att alla administratörer inom Individ och familjeomsorg och funktionshinder är samlade under en central enhet. Nu ska vi utöka det administrativa stödet till socialsekreterarna och söker därför administratörer med hög servicekänsla, stor flexibilitet och sinne för utveckling!

Du kommer att arbeta nära socialsekreterarna och vara en viktig länk i de administrativa processerna mellan myndighet och administrativa enheten. Tjänsterna är organisatoriskt placerade i verksamheten på enheterna Barn och Unga myndighet och Familjehemsenheten.

Du kommer att stödja socialsekreterare med administrativa arbetsuppgifter i handläggningsprocessen. Det innefattar bl.a. telefonkontakter, tidsbokningar, utskick och kontroller, registrering, kompletteringar, stöd vid att rensa och gallra akter. I arbetsuppgifterna ingår även kvalitetsgranskning såsom säkerställa att beslut registreras och avslutas korrekt i Treserva. Uppgifterna kommer att variera utefter behoven från verksamheterna.

KVALIFIKATIONER
För den här tjänsten söker vi dig som har en eftergymnasialutbildning såsom högskoleutbildning eller KY/YH.

Det är önskvärt om du har erfarenhet från att ha arbetat med myndighetsutövning. Det är meriterande om du är socionom men inget krav.

Ett krav är att du har arbetat i offentlig verksamhet. Du ska ha goda kunskaper i Excel och Word. Har du erfarenhet av arbete från socialtjänsten och inom Treserva är det är det meriterande.

Vi söker personer som är drivna vill ge det lilla extra. Du har förmåga att ligga steget före och kan snabbt ställa om till nya situationer. Vi söker dig som både är administrativt skicklig och socialt säker. Uppdraget ställer krav på en god IT-kompetens. Du tar stort eget ansvar och är duktig på att formulera dig i tal och skrift.

ÖVRIGT
Du har möjlighet att få friskvårdsbidrag och tillgång till ett stort utbud av friskvård. Stadsdelen har också en cykelförmån samt förmånlig avbetalning av västtrafikkort.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att alltid ange din e-post i ansökan och att skicka in din ansökan digitalt, inte via e-post eller brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Inga-lill Balheden, Enhetschef
031-365 22 78
Mia-Estelle Johansson, 1:e socialsekreterare
031-365 12 07
Gulistan Sendi, Enhetschef
031-365 21 11
Liselott Svedjeland, Rektor
031 365 16 86
Ronak Larsson, Förstelärare & biträdande rektor
0702-229762
Marika Andersson, Rektor
031 - 365 20 40
Sara Holm, Speciallärare/ Tf rektor
0702353771
Magnus Carlsson, Rektor
031 365 24 82
Daniel Hallenrud, Förskolechef

Birgitta Persson, Biträdande rektor
031-365 24 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Angered
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast efter överenskommelse.
  • Publicerat: 31 oktober 2016

Besöksadress

Angereds Torg 14
None

Postadress

Box 34
Angered, 42421

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024