Socialadministratörer med servicekänsla

Arbetsbeskrivning

I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3 600 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 48 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt

Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?



ARBETSUPPGIFTER
Sektor Individ- och familjeomsorg samt Funktionshinder i Östra Göteborg svarar för försörjningsstöd, stöd till barn, ungdomar, föräldrar och andra vuxna, stöd till personer som uppbär ekonomiskt bistånd samt stöd och service till människor med funktionsnedsättningar. Sektorn är uppdelad i tre områden; Stöd och försörjning, Bistånd och service, Boende, daglig verksamhet och personligt stöd. Här får du arbetskamrater med hög kompetens och ett väl fungerande samarbete.

Är du social, ordningsam och du gillar att ge stöd och service i vardagsarbetet? Då är du den person som vi söker.

Vi satsar på att utveckla det dagliga stödet till socialsekreterarna och söker därför en administratör med hög servicekänsla. Det är en nyinrättad tjänst och det finns därav möjlighet att påverka innehållet efter kompetens och önskemål.

Tjänsten är organisatoriskt placerad på enheten Barn-och familjeenheten som tillhör område Bistånd och service. Du kommer att arbeta nära socialsekreterarna och vara en viktig länk i de administrativa processerna mellan myndighet och den administrativa enheten. Som administratör har du betydelse för att bidra till ett gott socialt klimat på arbetsplatsen.

Du kommer att ge service och stöd till socialsekreterare med dokumentation, vid introduktion av ny personal, telefonkontakter, tidsbokningar, utskick och kontroller samt medverka i klientkontakter vid hembesök och föra journal.

I arbetsuppgifterna ingår även kvalitetsgranskning såsom beslut- och fakturagranskning, att säkerställa att beslut registreras korrekt i Treserva, att ärenden avslutas på ett riktigt sätt och att protokoll förs in i journal. Vidare ingår att upprätta placeringsavtal, direktupphandling av boenden, familjehem och stöd vid att rensa och gallra akter. Du kommer att vara mellanhand mellan klient och arkiv, sköta bokningar av resor och tolkar, boka möten och lokaler samt föra protokoll och ibland även hålla i möten. Du är närstöd i Treserva som komplement till LVS (lokalt verksamhetsstöd), och har hand om dagansvarstelefon samt även andra uppgifter utifrån behov.



KVALIFIKATIONER
För den här tjänsten söker vi dig som har en eftergymnasial påbyggnadsutbildning gärna med juridisk inriktning.

Ett krav är att du har arbetat i offentlig verksamhet. Du ska ha goda kunskaper i Excel och Word. Har du erfarenhet av arbete från socialtjänsten och inom Treserva är det meriterande.

Vi söker dig med hög servicekänsla och som vill ge det lilla extra. Du har förmåga att ligga steget före och ställa om dig snabbt till nya situationer. Vi söker dig som både är administrativt skicklig, socialt säker och skicklig på att koordinera frågor. Du tar stort eget ansvar, har god datorvana och snabbt kan lära dig nya system, är duktig på att formulera dig i tal och skrift. Arbetet kräver en hög social kompetens och du måste vara serviceinriktad. Du behöver vara öppen för utmaningar och vilja leverera lösningar på olika problem. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och arbeta under tidspress. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar.

Som person är du lugn och tillmötesgående med stort intresse och vilja att hjälpa andra och ge en god service. Du är lyhörd och trivs med att samarbeta och tillsammans lösa dagliga arbetsuppgifter och utmaningar som uppstår.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och administrativ skicklighet.

Välkommen med din ansökan!




ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.


Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Annika Svensson
031-365 32 86
kategorisamordnare för lärarna Lina Olin
0702-491558
Rektor Olof Stigert
031-365 33 41 / 0705-28 85 13
Enhetschef Marie Hansson
031-365 34 15
Enhetschef Tuula Bengtsson
031 - 365 70 32
Enhetschef Monica Fäldt
031-3654406
Enhetschef Maria Widäng
031-365 35 78
Rektor Elisabeth Åberg
031-365 32 66
Enhetschef Malin Hedroy (semester 4/7-7/8)
031-365 34 00
Enhetschef Monica Andersson
031-365 42 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tidsbegränsad anställning 12 månader.
  • Publicerat: 3 mars 2017

Besöksadress

Förstamajgatan 2B
None

Postadress

Box 47 107
Göteborg, 40258

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024