Socialförvaltningen söker delprojektledare för införande av E-companion

Socialförvaltningen söker delprojektledare för införande av E-companion

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna? Då är du varmt välkommen till oss! Mellerud ligger vackert i Dalsland med närhet till Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, och inte mer än en timmes tågpendling från Göteborg. Socialförvaltningen är organiserad i tre sektorer samt en administrativ enhet. Som delprojektledare är du en del av den administrativa enheten. Socialförvaltningen befinner sig i en mycket spännande fas med många framtidssatsningar. Dals-Eds, Färgelanda, Melleruds och Åmåls kommuner har sedan 2010 ett gemensamt löne- och HR system med gemensam drift och systemförvaltning. Varje månad betalar Socialförvaltningen i Mellerud ut lön till ca 450 anställda. Inom ramen för vår samverkan pågår just nu en spännande resa med införande av vårt nya Löne- och personalsystem; eCompanion. Socialförvaltningen söker därför en delprojektledare under implementeringen av det nya systemet, schemaprocesser och bemanning.

Arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga uppdrag är att fungera som delprojektledare vid införandet av vårt nya HR-system, eCompanion. Du samordnar Socialförvaltningens interna arbete kring införandeprojektet, schemaprocesser och bemanning. Utifrån tidsplanen för projektet planerar, följer upp, dokumenterar du projektets aktiviteter. Du håller ihop och följer systematiskt upp arbetet. Du arbetar med förekommande kommunikationsinsatser inom ramen för implementeringen. Du håller förvaltningens intranät uppdaterade med information kring projektet. Du är sammankallande till diverse webmöten såväl interna som gränsöverskridande. Du planerar för utbildningsinsatser, tar fram rutinbeskrivningar i hur systemet ska användas på bästa sätt för att vara till största möjliga nytta utifrån effektiv bemanning och stötta införandeprocessen i förvaltningen.
Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat med schema och bemanning, och vi ser gärna att du har gjort detta med koppling till årsarbetstidsavtal. Det är meriterande att tidigare ha arbetat i systemstödet E-companion. Du har god kunskap om kommunala avtal och regelverk rörande arbetstider. Det krävs att du har god pedagogisk förmåga. Du ska också ha god blick och förståelse för hur schemaläggning och god ekonomisk hushållning hänger samman. Du har erfarenhet av projektledning, gärna inom ramen för systemimplementation (allra helst implementering av personalsystem). Därtill har du vana av att hålla i och genomföra digitala möten via Microsoft teams.


Vad kan vi erbjuda dig? 
Placeringsort kan diskuteras liksom var arbetet förläggs, distansarbete är möjligt. Vi erbjuder dig bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, möjlighet till löneväxling för extra pension och upp till 32 semesterdagar med möjlighet att växla in semesterdagstillägget till fler semesterdagar. Ansök snarast då vi tillämpar löpande rekrytering i rekryteringsprocessen. Tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Vill du vara en del av oss? Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Per-Henrik Larsson
0523-61 33 27
Maria Hemlin personalchef
0523-61 32 37
Magnus Andersson
0523- 61 31 29
Jeanette Thorell
08-606 70 00
Ingeborg Granlund
08-606 50 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunstyrelseförvaltningen Lysekil
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Kungsgatan 44
None

Postadress

Kungsgatan 44
Lysekil, 45380

Liknande jobb


24 juni 2021