OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är ett koncentrat av den svenska statsförvaltningen - med länet som arbetsfält. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län. Vi förenar lång tradition och ett rättssäkert arbetssätt med nytänkande, god service och öppenhet. Ett 30-tal olika yrkeskategorier arbetar med frågor som spänner över hela samhällsbredden. ARBETSUPPGIFTER Enheten för funktionshinder- och äldrefrågor består av ca 20 medarbetare och tillhör Länsstyrelsens socialavdelning. Socialkonsulenterna arbetar med tillsyn av hur länets kommuner bedriver sin omsorg för medborgare i behov av stöd samt med tillståndsgivning och tillsyn av enskild verksamhet. Arbetsuppgifterna kan, förutom granskning, handläggning av enskilda klagomålsärenden samt rådgivning till allmänhet och kommuner, även innefatta utvecklingsarbete i samverkan med andra myndigheter. KVALIFIKATIONER Du - är socionom - har gedigen erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg - är analytisk och har stilistisk förmåga - har erfarenhet av utvecklingsarbete Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga och social kompetens. Länsstyrelsen värdesätter även språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer.