Socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Socialsekreterare med ansvar för systemförvaltning med uppdrag att:

Ansvara för utveckling och förvaltning av datasystem som passar Individ- och familjeomsorgens verksamhet.
Förvalta systemet med konfigureringar och uppgraderingar, behörighet.

Ansvara för administrationen av enhetens del i det kommunala intranätet.

Förvaltning av systemet
Utarbetning och uppföljning av koder, system mm. Detta innebär bl a att koder som finns inlagda i systemet är relevanta för verksamheten och gör det möjligt att få ut rättvis statistik.

Information/Utbildning
Vara tillgänglig och hjälpa kolleger vid eventuella problem och fel
Statistik - ansvara för all statistikuttag på IFO från externa förfrågare t ex SCB

Ekonomi
Ekonomiuppgifter såsom avstämningar konton, inbetalningar, bokföring, PGA, rättningar.

Kvalifikationer:
Socionomexamen med kompletterande ekonomiskt utbildning och/eller informatik.

Erfarenhet av arbete inom socialtjänstens Individ- och familjeomsorg tillika erfarenhet av systemförvaltning och pedagogik önsvärd

Samarbets- och motivationsförmåga samt tålamod.
Körkort

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialkontoret
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 27 mars 2008
  • Ansök senast: 30 april 2008

Postadress

Börstorpsgatan 3
TÖREBODA, 54531

Liknande jobb


Socialsekreterare SoL, LSS och LVM

23 augusti 2010

Socialsekreterare till den gemensamma socialjouren i Dalarna

30 mars 2020

Socialsekreterare, ensamkommande flyktingbarn

23 augusti 2010

Socialsekreterare till HVB - Hemmet Fyrklövern

24 augusti 2010