Socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

Gnesta ligger i hjärtat av den sörmländska kulturbygden. Här finns den lilla lugna staden och den pulserande livaktiga landsbygden. Här finns naturen runt husknuten med härliga möjligheter till ett aktivt friluftsliv. Vi är 750 medarbetare som arbetar i kommunen för att ge våra medborgare den bästa servicen. Du är välkommen att bli en av oss.

Individ- och familjeomsorgen i Gnesta Kommun är en arbetsgrupp om 17 personer med stor arbetsglädje och entusiasm. Tillsammans med oss får du arbeta med aktiva sociala insatser som sätter individens förmåga och möjligheter till utveckling i fokus, i ljusa fräscha lokaler och med stort stöd från chef och kollegor i ett trevligt och välfungerande arbetsklimat.



ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att utreda barns behov av stöd och skydd enligt SoL och LVU samt ha uppföljningsansvar för beviljade insatser. Vi använder BBIC som grund och har Treserva som verksamhetssystem. I arbetsuppgifterna ingår även att rekrytera och utreda familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha erfarenhet av utredningsarbete. Du ska ha en god förmåga att analysera, uttrycka dig väl i tal och skrift och arbeta strukturerat. Bra bemötande, välgrundade beslut och god samarbetsförmåga är mycket viktiga delar i arbetet. Du bör vara flexibel att variera dina arbetsuppgifter efter Individ- och familjeomsorgens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GNESTA KOMMUN Gnesta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 31 januari 2014

Liknande jobb