Socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet. Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda. ARBETSUPPGIFTER Vid Socialförvaltningens enhet Samordning arbetar socialsekreterare med att utforma, verkställa och följa upp insatser för de personer och familjer som behöver stöd i olika former. I enheten handläggs både barn-, ungdoms-, familje-, och vuxenärenden. Den aktuella tjänsten har huvudsaklig inriktning mot barn-, ungdoms-, och familjeärenden. Som grund för insatserna finns utredning genomförd enligt metoden BBiC. Stort fokus ligger på samverkan; naturligtvis med den enskilde men också med övriga enheter inom förvaltningen samt externa samarbetspartners såsom t ex barnomsorg, skola, BUP och polis. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Meriterande är erfarenhet av kvalificerat, socialt arbete inom området barn och familj. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav.

Sammanfattning

Liknande jobb