Socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

Väx med din uppgift Malmö stad är en av de största arbetsgivarna i Skåne. Våra 20 000 anställda möter Malmöborna i livets alla skeenden. Att vara anställd här är att spela en viktig roll i Malmös utveckling. Genom att arbeta i Malmö stad får du möjlighet att arbeta med hållbar samhällsutveckling och därför tycker vi att vi kan kalla oss framtidens arbetsplats. Våra värderingar bygger på människors lika värde. Det finns över 400 yrkeskategorier representerade inom 10 stadsdelsförvaltningar och 12 övriga förvaltningar. Serviceförvaltningen arbetar med service åt kommunens förvaltningar. Allt ifrån att sköta stadens telefonväxel och internpost till att erbjuda skolmat, förvalta stadens byggnader, parkskötsel och gaturenhållning, drift och underhåll av gator och VA-ledningar, IT-drift och mycket mera. Ansvarig nämnd är servicenämnden. Arbetscentrum som ingår i Serviceförvaltningen är en del av Malmö stads arbetsmarknadsinsatser för personer med arbetshinder. I våra verksamheter kan vi bl.a. erbjuda kartläggning, arbetsprövning och bedömning av arbetsförmågan. Deltagarna har möjlighet att få kompetensförstärkning, särskild matchning och utslussning till arbete samt stödkontakter efter erhållet arbete. I de flesta insatserna ingår en praktisk arbetsuppgift under inskrivningsperioden. Den kan finnas i vår egen regi eller på andra arbetsplatser inom den lokala arbetsmarknaden. Syftet är att ge arbetsvana och yrkesfärdigheter under insatstiden, vilket också ger möjligheter för vår personal att göra de observationer som behövs för att kunna göra en korrekt bedömning av deltagarens förmåga att klara av ett arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Uppdraget Vårt huvuduppdrag är att genom olika arbetsrehabiliterande insatser medverka till att deltagarna i första hand kan få arbete och i andra hand kan stärka sina möjligheter till självförsörjning, som kan leda till arbete längre fram. ARBETSUPPGIFTER Rehabteamet på Arbetscentrum behöver anställa en vikarie som samordnare. Arbetsuppgifter som samordnare är följande: - Verka som Arbetscentrums samordnare i arbetsrehabiliteringen av långtidsarbetslösa personer, varav de flesta är OSA-anställda. - ta emot anmälningar från remittenter och göra bedömningar. - göra individuella handlingsplaner och erbjuda psykosocialt stöd. - fungera som ansvarig inom Arbetscentrum i individens planering mot uppsatta mål. - samverka med andra myndigheter och enheter inom Arbetscentrum. KVALIFIKATIONER Socionom utbildning eller likvärdig utbildning. God samarbetsförmåga, vara flexibel och ha ett stort socialt engagemang. Krävs viss erfarenhet av arbete inom socialtjänst, arbetsmarknad eller öppenvårdsarbete.

Sammanfattning

Liknande jobb


Socialsekreterare SoL, LSS och LVM

23 augusti 2010

Socialsekreterare till den gemensamma socialjouren i Dalarna

30 mars 2020

Socialsekreterare, ensamkommande flyktingbarn

23 augusti 2010

Socialsekreterare till HVB - Hemmet Fyrklövern

24 augusti 2010